17 listopada w Czeladzi odbyło się kolejne, VIII Seminarium Spektrochemu. Choć impreza tradycyjnie odbyła się w Hotelu Szafran, organizatorzy zapewnili kilka nowych atrakcji i pod wieloma względami zaskoczyli uczestników.
Uczestnicy spotkali się w Hotelu Szafran już dzień przed Seminarium. Organizatorzy zaplanowali na ten wieczór kolację integracyjną oraz coś, czego nigdy wcześniej nie było – dyskotekę z udziałem legendy muzyki klubowej, DJ-a Giorgio Prezioso. Był to pierwszy występ włoskiego muzyka w Polsce.
Dzień później, 17 listopada, rozpoczęła się część seminaryjna wydarzenia. Tutaj również organizatorzy bardzo zaskoczyli uczestników – nową, barwną oprawą wydarzenia.
Otworzyły ją wystąpienia przedstawicieli firm produkujących surowce do produkcji farb oraz sprzęt. Krzysztof Wójcik z 3M Poland mówił o mikrosferach ceramicznych i szklanych do zastosowania jako składnik farb. Hartiz Elexpuru z firmy Neurtek przedstawił krótko firmę i zaprezentował produkowaną przez nią aparaturę. Silvio Pellerani oraz Antonietta Schiro z włoskiej firmy Vinavil mówili z kolei o produkowanych przez nią dyspersjach polimerowych na bazie octanu winylu, styrenu i akrylanów czystych. Zaprezentowali również swoje nowe produkty.
W dalszej części seminarium głos zabrał gospodarz i organizator imprezy – Artur Pałasz. Mówił o kompatybilności kolorantów w tynkach i farbach, porównywał dyspersje czysto-akrylowe w farbach fasadowych, biorąc pod uwagę m.in. odporność na szorowanie, przepuszczalność wody i zmianę odcienia barwy, poruszył temat eliminacji dyspersji polimerowych zawierających APEO.
Kolejny blok tematyczny poświęcony został emaliom do drewna i metalu, w tym m.in. dodatkom poliuretanowym HEUR w lakierach do drewna. Następnie mowa była o specjalistycznych gruntach szczepnych oraz nowych metodach badawczych i specjalistycznej aparaturze, m.in. do badania przyczepności na mokro. Na koniec poruszony został temat dyspergatorów i ich selekcji.
W międzyczasie zaprezentowany został również nowy wizerunek Spektrochemu. Oprócz odświeżonego loga firma zyskała też nowe hasło reklamowe, „Składniki Twojej przewagi”, które należy rozumieć następująco: jeśli wiesz jak łączyć składniki, masz przewagę nad konkurencją. Dyrektor Spektrochemu mówił również o misji swojego ośrodka: przekonać ludzi związanych z branżą farbiarską w Polsce, że warto inwestować w wysokiej jakości produkty, na przekór myśleniu „Za drogie, tego nie da się sprzedać w Polsce”. Przedstawił także przyszłościową wizję seminariów w kolejnych latach – chciałby, aby można było uczestniczyć w nich zdalnie, dzięki hologramom.
Uczestnicy byli pod wrażeniem nowego wizerunku i ambitnych planów organizatorów. Już teraz niecierpliwie oczekujemy kolejnych odsłon Seminarium Spektrochemu!