a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweTechnologia vs. naturalność – trendy samochodowe BASF

Technologia vs. naturalność – trendy samochodowe BASF

Paralaksa zachodzi wtedy, gdy obiekt widziany z różnych perspektyw prezentuje się inaczej. I do tego właśnie zjawiska nawiązuje BASF, pisząc o najnowszych trendach w dziedzinie lakierów samochodowych. Tytuł i motyw przewodni jego zestawu trendów to Parallax.

BASF trendy Parallax

Fot. arch. BASF

Tegoroczna kolekcja składa się z 65 kolorów. Wiele z nich, zgodnie z motywem przewodnim Parallax, za sprawą innowacyjnych pigmentów wygląda inaczej pod różnym kątem, dzięki czemu auto z podobnym wykończeniem prezentuje się bardzo efektownie.

Eksperci BASF zauważają jeszcze jedno interesujące zjawisko, które przekłada się na trendy w kolorystyce samochodów. Nasz współczesny świat kształtują dwa przeciwstawne tendencje – fascynacja światem wirtualnym i pragnienie szczerej samoekspresji, powrotu do tego co naturalne i prawdziwe.

W palecie lakierów samochodowych objawia się to tym, że współistnieją w niej „syntetyczne”, metalicznie niebieskie, srebrne i białe odcienie, przywodzące na myśl digitalizację naszego życia, oraz barwy chromatyczne, naturalne, reprezentujące prawdziwe wrażenia i emocje. Specjaliści przewidują, że auta przyszłości dzięki nowoczesnym technologiom barwienia będą potrafiły połączyć te dwa różne światy.

A ponieważ w różnych częściach świata trendy nieco się różnią, eksperci BASF w kilku słowach opowiedzieli również o tym, co będzie modne w nadchodzącym sezonie na poszczególnych kontynentach.

BASF trendy Parallax

Kolor Europy – ASMR Blue. Fot. arch. BASF

Europa – zmienne tożsamości
Właśnie tu, w Europie, motyw paralaksy i zaskakujących zmian koloru, efektu i tekstury w zależności od kąta obserwacji będzie najsilniejszy. Dobrym przykładem jest ASMR Blue – intensywny odcień niebieskiego, który łączy nowoczesny wygląd ery cyfrowej z efektem metalicznym. Kolor niebieski z podobnymi modyfikacjami będzie bardzo popularny na rynku. A poza tym? Poszukująca sposobów na wyrażenie własnej osobowości Europa będzie sięgać po szeroki zakres odcieni – od wyrazistej, zachęcającej do zmian krwistej czerwieni poprzez ciemną czerwień i zieleń aż po antracyt i czarny, czyli klasyczną opcję wyrażającą moc i prestiż.

BASF trendy Parallax

Kolor Azji – Deep Dive. Fot. arch. BASF

Azja – rosnąca pewność siebie
Pomimo wyzwań ekonomicznych i innych, z którymi mierzyć się musi obecnie Azja, ta część świata jest pewna nadchodzącego sukcesu. Optymistyczne podejście reprezentują w tamtejszej palecie świeże, radosne kolory, takie jak niebieski i zielony. Dlatego też Deep Dive, kolor wybrany przez BASF dla tego regionu świata, to odcień z pogranicza zieleni i błękitu. Popularne będą również wykończenia o delikatnych teksturach i odcieniu piaskowego beżu, łączące w sobie tradycyjne wartości i typową azjatycką elegancję.

BASF trendy Parallax

Kolor Ameryki Północnej – Raingarden. Fot. arch. BASF

Ameryka Północna – postęp
To, co popularne w Ameryce Północnej, uosabia natomiast nowy odcień Raingarden. Jest to delikatny, elegancki srebrny, który przechodzi w zieleń lub niebieski, zależnie od kąta widzenia. Subtelne przejścia między kolorami mają pokazać, jak rozmyta jest granica między naszym spontanicznym zachowaniem a tym, co narzuca nam technologia.

Co roku eksperci BASF przygotowują paletę najmodniejszych odcieni lakierów samochodowych nadchodzącego sezonu. Zobacz kolekcję sezonu 2013-2014, 2014-2015 i 2015-2016.

Źródło: BASF