REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Kolor i efekt – BASF o przyszłości lakierów samochodowych

Indywidualizm i chęć wyróżnienia się, ale nie w krzykliwy i nachalny sposób – takie tendencje będą królować wśród klientów kupujących auta w nadchodzącym sezonie. A przynajmniej tak twierdzą specjaliści BASF.

BASF

Florina Trost i Mark Gutjahr, projektanci Design BASF Europe. Fot. arch. BASF

Jak co roku, oddział BASF Coatings ogłosił najnowsze trendy w branży lakierów samochodowych i przygotował nawiązującą do nich kolekcję kolorystyczną. Tegoroczna nosi nazwę „Under the Radar”, co sugeruje, że trendowy radar wykrył kilka ciekawych nowinek. Nowe kolory, nowe efekty specjalne – wszystko po to, aby wreszcie wyróżnić się z czarno-biało-srebrnego tłumu.

Indywidualizm, ale z klasą

Zespół projektantów BASF na czele z Markiem Gutjahrem dostrzegł socjologiczną zmianę – przejście od ekstrawagancji i luksusu do świadomego, rozsądnego wyboru wysokiej jakości produktów. Dla rynku samochodowego oznacza to tyle, że na topie nie będą szokujące, przykuwające uwagę pomysły, ale „efekt wow” który przychodzi dopiero przy drugim, dokładniejszym spojrzeniu. To zaś osiągnąć można dzięki powłokom z efektami specjalnymi, takim jak lakier z kolekcji BASF, który dzięki drobinom szkła pod wpływem światła nabiera efektownego połysku.

Dzięki tego typu efektom klasyczne kolory jak niebieski czy srebrny nabierają nowego, niebanalnego charakteru. Połyskliwe lakiery podkreślają kształt poszczególnych elementów karoserii i ożywiają większe powierzchnie. Jak tłumaczy Mark Gutjahr, przez długie lata mieliśmy do wyboru tylko trzy opcje: lakier jednolity, metaliczny lub perłowy. Obecnie, kiedy technologia poszła do przodu i dostępna jest cała gama efektów, zmęczeni monotonią klienci na pewno zaczną eksperymentować. Przynajmniej przez kilka lat, dopóki nie wyczerpiemy możliwości palety efektów specjalnych.

Nowe trendy w branży lakierów samochodowych – czerwień, fiolet, turkus. Fot. arch. BASF

A jeśli chodzi o sam kolor…

…na scenę wkroczą bogate i intensywne odcienie, takie jak czerwony. Już teraz jest go sporo na światowych drogach, a będzie na pewno coraz więcej. Z czasem na fali popularności czerwieni częstym wyborem mogą stać się też mocne fiolety. Kolor zielony, któremu BASF przepowiadał duży sukces już w zeszłym roku i dwa lata temu, będzie również jednym z częściej wybieranych, zwłaszcza w intrygujących odcieniach takich jak intensywny turkus czy zieleń mchu.

Jedno jest pewne – kolor i efekt w przemyśle samochodowym liczy się coraz bardziej.

Źródło: BASF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA