a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłowedo drewnaSherwin-Williams rzuca wyzwanie ekspertom

Sherwin-Williams rzuca wyzwanie ekspertom

Wielu fachowców narzeka na jakość farb wodorozcieńczalnych i twierdzi, że jest w stanie odróżnić powierzchnię wykończoną tego typu farbą od podłoża pomalowanego produktem rozpuszczalnikowym już na pierwszy rzut oka. Ale czy to prawda? Sherwin-Williams postanowił to sprawdzić.

Waterborne Challenge Sherwin-Williams

Fot. StockSnap / pixabay.com

Z tej okazji w trakcie targów AWFS Fair w Las Vegas zorganizował specjalną akcję Waterborne Challenge, w ramach której zaprosił ekspertów, aby spróbowali odróżnić panele pomalowane farbami wodorozcieńczalnymi i rozpuszczalnikowymi. Celem producenta było oczywiście udowodnienie, że dzisiejsze farby wodorozcieńczalne wizualnie i dotykowo nie różnią się od hołubionych przez niektórych inwestorów produktów rozpuszczalnikowych.

Wyniki – pół na pół

W wyzwaniu udział wzięło 67 ekspertów. Zaprezentowano im 14 paneli wykończonych różnymi farbami i lakierami, zarówno w jasnych, jak i w ciemnych odcieniach. Oprócz czystej satysfakcji uczestnicy, którzy zdobyli największą liczbę poprawnych wskazań, otrzymali w nagrodę jeden z pięciu kijów baseballowych Louisville Slugger wykończonych farbami wodorozcieńczalnymi Sherwin-Williams

Wyniki wyzwania ułożyły się jak klasyczny rzut monetą – ogółem 49% ekspertów oceniło błędnie, 51% zaś miało rację. Nikomu nie udało się przekroczyć progu 80% poprawnych wskazań. Najlepszy zawodnik pomylił się w trzech przypadkach, poprawnie oceniając 11 paneli.

Czas przerzucić się na wodę

Jak wyjaśnia Joe Kujawski, globalny dyrektor ds. marketingu Sherwin-Williams, jeżeli ktoś nie wypróbował farby wodorozcieńczalnej dzisiaj, tak naprawdę nie wypróbował jej wcale. Dzisiejsze produkty wodorozcieńczalne stanowią niespodziankę dla wielu ekspertów – dzięki temu, że technologia poszła bardzo do przodu, w niczym nie przypominają one tych sprzed pięciu lat.

Waterborne Challenge rozwiało wszelkie wątpliwości, aby jednak ostatecznie utwierdzić pozytywny wizerunek farb wodorozcieńczalnych wśród klientów, Sherwin-Williams przygotował infografikę obalającą najpopularniejsze mity na ich temat, takie jak:

  1. Farby wodorozcieńczalne są droższe niż rozpuszczalnikowe,
  2. Powierzchnia pokryta farbą wodorozcieńczalną źle wygląda i jest niemiła w dotyku,
  3. Farby wodorozcieńczalne są gorszej jakości,
  4. Farby wodorozcieńczalne nie pomagają, a przeszkadzają przy rozwijaniu biznesu.

Żadne z tych stwierdzeń nie jest już prawdziwe. Najwyższa pora, abyśmy ostatecznie przekonali się do farb na bazie wody i zaczęli je powszechnie stosować na meblach i architekturze drewnianej!

Źródło: pcimag.com