REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Statki z systemem HPS Jotun emitują 20% mniej CO2

Według badania firmy Jotun, opartego na danych pochodzących z unijnego programu monitorowania, raportowania i weryfikacji emisji dwutlenku węgla, statki z systemem Jotun Hull Performance Solutions emitują do środowiska o 20% mniej dwutlenku węgla.

Jotun system HPS

Fot. arch. Jotun

W ramach badania Jotun porównał emisję statków z jego systemem HPS z emisją statków nie zabezpieczonych HPS, odnotowaną w roku 2019 i 2020. Badanie uwzględniło ponad 9000 różnych statków.

Opłacalna inwestycja

Wskaźnik CII (ang. Carbon Intensity Index), który ma zostać wprowadzony przez Międzynarodową Organizację Morską w 2023 roku, opiera się rocznej emisji w trakcie użytkowania statku. Dlatego właściciele obiektów potrzebują skutecznego rozwiązania przeciwporostowego, które działać będzie zarówno podczas podróży statku, jak i w czasie oczekiwania w doku.

System HPS ma być właśnie takim rozwiązaniem. Jak mówi Stein Kjolberg, globalny dyrektor ds. kategorii Hull Performance w firmie Jotun:

Dziękujemy naszym klientom za ich wiarę w system Hull Performance Solutions oraz w to, że inwestycja w niego zwróci się w okresie serwisowym. Statki zabezpieczone systemem HPS mają na ogół przewidujących właścicieli i operatorów, którzy są chętni zainwestować, by uzyskać jak największą wydajność działania.

Statki oczywiście mogą być technicznie zaprojektowane w taki sposób, aby były energooszczędne i spełniały współczynniki EEDI (Energy Efficiency Design Index) i EEXI (Energy Efficiency Existing Ship Index). W trakcie rzeczywistej eksploatacji ważną rolę odgrywają jednak także zanieczyszczenia morskie, warunki pogodowe i czynniki operacyjne – i tu sprawdza się HPS.

Mniejsze zużycie paliwa, mniejsza emisja

Zapobiegając porastaniu kadłuba statku, system HPS pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, a równocześnie ograniczyć emisję CO2. System to połączenie wysokiej jakości powłok przeciwporostowych, obsługi technicznej i analizy wydajności według normy ISO 19030.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA