Kolejny armator – amerykański Eagle Bulk Shipping – postanowił skorzystać z systemu Jotun Hull Skating Solutions, by zminimalizować porastanie kadłubów statków i działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firmy podpisały właśnie kontrakt.
W ramach nowej współpracy na należącym do Eagle Bulk tankowcu Shanghai Eagle zostanie zastosowana zautomatyzowana technologia czyszczenia kadłuba Jotun. Dzięki ograniczeniu porastania pozwala ona też zmniejszyć zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych.
W kierunku dekarbonizacji
Opracowany przez Jotun system Hull Skating Solutions to pierwsza technologia zabezpieczana i czyszczenia kadłuba, wykorzystująca analizę danych, roboty i specjalistyczne powłoki. Jak mówi dyrektor techniczny Eagle Bulk, Claus Jensen:
Bardzo cieszymy się z naszej współpracy z Jotun – z tego, że wspólnie na nowo definiujemy wydajność kadłuba i statku. Towarzyszy nam duma i ekscytacja, wiemy bowiem, że razem z Jotun Hull Skating Solutions zmierzamy w kierunku dekarbonizacji. Mamy również nadzieję, że zainspirujemy również inne firmy do współpracy branżowej i dążeń do ograniczenia globalnej emisji dwutlenku węgla.
Claudio Iurilli, dyrektor zarządzający oddziałów Jotun Malezja i Singapur, dodaje, że również z perspektywy Jotun to wielka radość, że Eagle Bulk Shipping rozumie potencjał Hull Skating Solutions, zarówno w odniesieniu do własnych praktyk biznesowych, jak i wpływu na środowisko.
Na drodze do realizacji celów IMO
Branża morska poczyniła pewne postępy w kwestii dekarbonizacji, wciąż jednak ma poważne problemy z realizacją celów wytyczonych przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), ponieważ alternatywne niskoemisyjne technologie paliwowe nie są obecnie dostępne w przystępnych dla producentów cenach. Aktywne czyszczenie kadłuba może być innym sposobem na realizację celów IMO.
Źródło: coatingsworld.com