PPG ma powody do zadowolenia. W drugim kwartale 2013 koncern osiągnął rekordową sprzedaż 4,1 mld dolarów, czyli o 16% więcej niż w tym samym czasie w ubiegłym roku.
Skorygowany dochód netto z kontynuowanej działalności firmy wyniósł 356 mln dolarów (w stosunku do 297 mln dolarów za analogiczny okres w roku ubiegłym), lub, w przeliczeniu na akcję po rozwodnieniu – 2,45 dolara (w stosunku do zeszłorocznego 1,92 dolara), co ustanowiło nowy rekord.
Sektor powłok przyniósł największe dochody, głównie za sprawą lakierów samochodowych i farb na samoloty. Zysk w segmencie Performance Coatings wzrósł o 25% w stosunku do drugiego kwartału 2012, w Industrial Coatings – o 34%. Duże korzyści przyniosły koncernowi ostatnie zakupy, na czele z północnoamerykańskim oddziałem farb architektonicznych AkzoNobel. 1 kwietnia sfinalizowano przejęcie przez PPG tej jednostki, która w minionym kwartale osiągnęła sprzedaż na poziomie 475 mln dolarów.
W osiągnięciu tak dobrych wyników nie przeszkodziły firmie wciąż bardzo nierówne warunki ekonomiczne na świecie. Podczas gdy Ameryka Północna trzyma się dobrze, głównie za sprawą farb dla przemysłu, motoryzacji i budownictwa, zaś Azja nie przestaje dynamicznie się rozwijać, w Europie niezmiennie panuje kryzys. Z myślą o przynoszących mniejsze sukcesy rejonach i sektorach produkcji zarząd PPG wprowadził program restrukturyzacyjny, na który przeznaczono 102 mln dolarów. Jego rezultaty poznamy wkrótce.
Szczegółowe wyniki znaleźć można na stronie PPG.
Źródło: PPG