REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Wyniki Hempel za rok 2021 lepsze niż zakładano

Dzięki wzrostowi organicznemu oraz dwóm strategicznym przejęciom Hempel w roku 2021 zwiększył przychody ze sprzedaży do 1,8 mld €. Oznacza to wzrost aż o 15,1% w stosunku do roku poprzedniego.

Hempel wyniki 2021

Lars Petersson, prezes i dyrektor generalny Grupy Hempel. Fot. arch. Hempel

Hempel zdołał osiągnąć dobre wyniki nawet mimo poważnych problemów z surowcami, jakich doświadcza obecnie branża. Koncern jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego celu – podwojenia wartości firmy do roku 2025.

Najlepszy wynik od ponad dekady

Wzrost organiczny na poziomie 5,9% to dla Hempel najlepszy wynik od ponad dziesięciu lat. Udało się go osiągnąć dzięki korzystniejszym niż przewidywano wynikom w sektorze farb dla przemysłu morskiego i infrastruktury. Jak komentuje Lars Petersson, prezes i dyrektor generalny Grupy Hempel:

Nasze wyniki za rok 2021 były bardzo satysfakcjonujące. Pokazują one, że decyzje podejmowane dla nowego ukierunkowania naszych ambicji i realizacji naszej strategii zaczynają się zwracać. Naszym celem jest podwoić biznes do roku 2025 i zwiększyć nasz pozytywny wpływ w dziedzinie zrównoważonego rozwoju – i nie wypadamy z kursu.

Dobre wyniki to również rezultat dwóch strategicznych przejęć. W kwietniu Hempel kupił Wattyl, lidera rynku farb dekoracyjnych oraz powłok dla infrastruktury w Australii i Nowej Zelandzii, zaś w październiku – brytyjskiego productenta luksusowych farb i tapet Farrow & Ball.

Przyszłość to zrównoważony rozwój

W najbliższym czasie Hempel z pewnością skupi swoje działania w dużej mierze na zrównoważonym rozwoju. W lutym 2021 koncern wprowadził swój program Futureproof, określający, w jaki sposób działania firmy można uczynić jeszcze bardziej zrównoważonymi. Firma dostrzega również zwiększone zapotrzebowanie na zrównoważone produkty, na przykład zaawansowane farby przeciwporostowe, pozwalające operatorom statku zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję dwutlenku węgla.

Źródło: Hempel

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA