REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Rekordowe wyniki sprzedaży Covestro za rok 2021

Covestro może się poszczyć bardzo dobrymi wynikami za miniony rok. Zapotrzebowanie na produkty firmy było wysokie, toteż zanotowała ona całościowy wzrost sprzedaży aż o kilkadziesiąt procent.

wyniki sprzedaży Covestro 2021

Fot. arch. Covestro

Przychody ze sprzedaży grupy za miniony rok osiągnęły 15,9 mld €. W stosunku do roku poprzedniego (10,7 mld €) oznacza to wzrost aż o 48,5%. Jest to również najwyższa sprzedaż w historii Covestro.

Na dobrej drodze

Firma odnotowała również dwukrotny wzrost zysku EBITDA w stosunku do roku poprzedniego (1,5 mld €) – wyniósł on 3,1 mld €. Jak komentuje dr Markus Steilemann, dyrektor generalny Covestro:

W minionym roku z sukcesami podjęliśmy dalsze kroki w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nasze bardzo dobre wyniki uzyskane w roku 2021 pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o strategię.

Dr Steilemann dodaje, że firma podejmuje obecnie dalsze kroki w kierunku rentownej, a zarazem neutralnej klimatycznie przyszłości, oraz że jedna rzecz jest pewna: bez produktów Covestro ustanowiony przez porozumienie paryskie cel obniżenia temperatury na Ziemi o 1,5°C nie może być osiągnięty.

Duże zmiany organizacyjne

Po zaprezentowaniu swojej strategii „Sustainable Future” w lutym 2021 firma Covestro uczyniła kilka ważnych kroków na drodze jej realizacji. W centrum działań firmy znajdują się obecnie potrzeby klientów oraz zrównoważony rozwój, w lipcu doszło zaś do dużych zmian organizacyjnych – producent dokonał podziału na dwa oddziały: Performance Materials oraz Solutions & Specialties. Pomyślnie przebiega również integracja kupionego w ubiegłym roku oddziału żywic Grupy DSM.

Źródło: Covestro

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA