Covestro może się poszczyć bardzo dobrymi wynikami za miniony rok. Zapotrzebowanie na produkty firmy było wysokie, toteż zanotowała ona całościowy wzrost sprzedaży aż o kilkadziesiąt procent.

Fot. arch. Covestro
Przychody ze sprzedaży grupy za miniony rok osiągnęły 15,9 mld €. W stosunku do roku poprzedniego (10,7 mld €) oznacza to wzrost aż o 48,5%. Jest to również najwyższa sprzedaż w historii Covestro.
Na dobrej drodze
Firma odnotowała również dwukrotny wzrost zysku EBITDA w stosunku do roku poprzedniego (1,5 mld €) – wyniósł on 3,1 mld €. Jak komentuje dr Markus Steilemann, dyrektor generalny Covestro:
W minionym roku z sukcesami podjęliśmy dalsze kroki w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nasze bardzo dobre wyniki uzyskane w roku 2021 pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze, jeśli chodzi o strategię.
Dr Steilemann dodaje, że firma podejmuje obecnie dalsze kroki w kierunku rentownej, a zarazem neutralnej klimatycznie przyszłości, oraz że jedna rzecz jest pewna: bez produktów Covestro ustanowiony przez porozumienie paryskie cel obniżenia temperatury na Ziemi o 1,5°C nie może być osiągnięty.
Duże zmiany organizacyjne
Po zaprezentowaniu swojej strategii „Sustainable Future” w lutym 2021 firma Covestro uczyniła kilka ważnych kroków na drodze jej realizacji. W centrum działań firmy znajdują się obecnie potrzeby klientów oraz zrównoważony rozwój, w lipcu doszło zaś do dużych zmian organizacyjnych – producent dokonał podziału na dwa oddziały: Performance Materials oraz Solutions & Specialties. Pomyślnie przebiega również integracja kupionego w ubiegłym roku oddziału żywic Grupy DSM.
Źródło: Covestro