REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Popandemiczne trendy samochodowe BASF Coatings

Projektanci BASF Coatings zaprezentowali swoje najnowsze trendy dla branży samochodowej. Nazwa nowej kolekcji, „Superposition”, jest zainspirowana m.in. mechaniką kwantową.

BASF Coatings trendy samochodowe

Fot. arch. BASF Coatings

Zgodnie z myślą przewodnią nowej kolekcji nic nie jest tylko czarne lub białe, zerojedynkowe, a świat ma nieskończoną liczbę wariacji – co pokazują również trendy samochodowe BASF. Dzięki nieskończonemu słownikowi designu odcienie mogą być zarówno radosne i poważne, uporządkowane i chaotyczne, mogą usypiać i pobudzać równocześnie.

EMEA: wyzwanie dla naszej percepcji

Kolory zaprojektowane z myślą o regionie EMEA korzystają z bogatego repertuaru nowych efektów specjalnych, gradientów i połysku. Jak komentuje Mark Gutjahr, szef działu Automotive Color Design, EMEA w BASF:

Kolory te są superpozycją złożonych tonów, stanowiących wyzwanie dla naszej percepcji. Otwierają oczy i prowokują.

Zaproponowane tu różne odcienie szarego zmieniają swoje oblicze w zależności od kąta patrzenia. Odcienie niebieskiego są jasne, silnie odbijające i strukturyzują powierzchnię.

BASF trendy samochodowe

Spectora – propozycja dla regionu EMEA. Fot. arch. BASF

Azja i Pacyfik: wiosna i nadzieja

Z kolei w regionie Azji i Pacyfiku, być może bardziej niż w innych częściach świata, najważniejszym trendem w 2021 roku były przemiany społeczne zainicjowane przez pandemię.

Wiele osób wykorzystało czas zamknięcia by „naładować baterie”, pomyśleć, zgromadzić energię na przyszłość. Równocześnie pojawiła się w nas potrzeba elastyczności. Jak mówi Chiharu Matsuhara, szef działu Automotive Design, Asia Pacific:

Kluczowe odcienie dla Azji i Pacyfiku są jasne i czyste, przywodzą na myśl wiosnę i wnoszą nadzieję. Prezentują wyższy poziom zrozumienia naszego różnorodnego świata.

BASF trendy samochodowe

Mobius – propozycja dla regionu Azja i Pacyfik. Fot. arch. BASF

Ameryki: optymizm i równowaga

Propozycje dla obu Ameryk opierają się natomiast na koncepcji równowagi. Przestrzenie kolorystyczne są tu przesycone optymizmem i podkreślają potencjał ludzkości – siłę, by iść dalej na przekór przeciwnościom. Paul Czornij, szef działu Automotive Design, Americas, mówi:

Odnaleźliśmy równowagę między światem naturalnym i syntetycznym, tworząc paletę wyciszającą, stabilną i prowokującą do zastanowienia. Wzbudza ona w odbiorcy różne odczucia, operujące na wielu niebinarnych poziomach.

BASF trendy samochodowe

Lambent Earth – propozycja dla regionu America. Fot. arch. BASF

Co roku projektanci BASF Coatings analizują prognozy dotyczące trendów, by stworzyć nową kolekcję wykończeń, tekstur i odcieni dla branży samochodowej. Inspirują się branżą przemysłową, modą, produktami konsumenckimi, naturą i innymi dziedzinami. Efekty ich działań są udostępniane klientom BASF – projektantom z branży samochodowej.

Źródło: BASF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA