BASF zaprezentował swoją kolekcję trendów w dziedzinie kolorów dla branży samochodowej na sezon 2020-2021. Jest w niej wszystko – od nowych, świeżych bieli po najciemniejsze odcienie czarnego.
Co roku projektanci oddziału BASF Coatings badają najnowsze trendy, by na tej podstawie opracować wykończenia, tekstury i odcienie dla branży samochodowej. Inspiracje czerpią zarówno z przemysłu, mody i świata produktów konsumenckich, jak i natury. Swoimi propozycjami dzielą się z projektantami aut i tym samym pomagają opracowywać samochodowe projekty przyszłości.
Pogoda ducha w czasach wielkich zmian
Nowa kolekcja otrzymała nazwę CODE-X. Zaproponowane przez ekspertów BASF Coatings odcienie będą inspiracją dla projektantów aut w ciągu najbliższych pięciu lat. Wiele propozycji wykorzystuje specjalną teksturę, dzięki czemu w grę wchodzi nie tylko doświadczenie wizualne, ale również dotykowe.
Kolory zaproponowane przez BASF dla światowego rynku to między innymi szare zielenie, ciepłe beże czy chropawe szarości. Nowy sposób myślenia powoduje też duże przesunięcia w dziedzinie wartości. Odcienie z nowej kolekcji reprezentują połączenie świata fizycznego i cyfrowego oraz pomagają zachować pogodę ducha w czasach wielkich zmian.
Kolory dla świata
Biorąc pod uwagę lokalne trendy, eksperci BASF opracowali osobne zestawy dla poszczególnych rejonów świata. W przypadku regionu EMEA dominują wyciszające, uspokajające, ale i wyraziste barwy. Jak wyjaśnia Mark Gutjahr, szef działu Automotive Color Design, EMEA: „Żyjemy w momencie, kiedy nic już nie jest takie, jak było. Możemy oczywiście odwoływać się do odcieni przeszłości, ale tylko dodając coś nowego, innego”.
Kolory dla Azji i Pacyfiku wyrażają pozytywne nastawienie do zmian, działania i przyszłości. Są ciepłe, tętnią emocjami, ale również przywodzą na myśl stabilność. Nie ma tu czerni ani bieli, raczej coś pomiędzy, zupełnie jak w świecie ludzkich emocji. „Staramy się cieszyć życiem, pozostać w tak pozytywnym nastroju jak to możliwe i zmieniać to, co robiliśmy w przeszłości” – komentuje Chiharu Matsuhara, szef działu projektowego Asia Pacific BASF.
W zestawie dla Ameryki Północnej liczy się przede wszystkim prostota i nowe technologie w zakresie koloru, opracowane z dbałością o środowisko. Jak mówi Paul Czornij, szef działu projektowego Americas BASF: „To bardzo odświeżające, zobaczyć, jak bardzo konsument jest w stanie odejść od tradycyjnego pojmowania piękna, by zaspokoić głód inteligentnych i odpowiedzialnych rozwiązań z dziedziny projektowania koloru”.
Źródło: BASF