REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Pierwszy kontrakt firmy Jotun na wykorzystanie HSS

Jotun podpisał swój pierwszy komercyjny kontrakt na zastosowanie technologii Hull Skating Solutions (HSS). Na wykorzystanie produktu zdecydowała się firma Mediterranean Shipping Company.

Jotun HSS

Fot. arch. Jotun

MSC, firma, która aktywnie dąży do ograniczenia emisji dwutlenku węgla swoich statków, zastosuje u siebie Jotun HullSkater – pierwszą zrobotyzowaną technologię zaprojektowaną do aktywnego czyszczenia kadłuba – oraz specjalną powłokę przeciwporostową SeaQuantum Skate. Pozwoli to utrzymać kadłub w czystości, a co za tym idzie – zmniejszyć wydatki na paliwo i ograniczyć emisję CO2.

Korzyści dla środowiska i biznesu

Jotun zaprezentował Hull Skating Solutions w marcu tego roku. Zaprojektowany z myślą o właścicielach okrętów, które są najbardziej narażone na porastanie, system składa się ze specjalistycznej powłoki przeciwporostowej oraz robota czyszczącego, podróżującego ze statkiem. Operatorzy Jotun łączą się zdalnie z robotem HullSkater, przeprowadzając operację czyszczenia i kontrolując stan kadłuba. Jak komentuje Giuseppe Gargiulo, szef działu Newbuildings w Mediterranean Shipping Company:

Jesteśmy świadomi, że przemysł stoczniowy musi przyjąć innowacyjne rozwiązania, by spełnić wymogi związane z ochroną środowiska i klimatu. Wierzymy, że HSS pomoże nam rozwiązać problem porastania, a tym samym przyniesie korzyści światu naturalnemu – zmniejszając emisję i rozprzestrzenianie się inwazyjnych gatunków – a także służyć będzie naszemu biznesowi, klientom i społeczeństwu.

System HSS zostanie zainstalowany na statku MSC EVA o pojemności 14000 TEU w stoczni GWD Guangzhou w Chinach jeszcze w tym roku. Ze względu na to, że statek porusza się po różnych wodach o różnych temperaturach, stykając się z różnymi środowiskami, jest szczególnie narażony na porastanie.

Nawet o 40 mln ton CO2 z systemem HSS

Porastanie, czyli przyczepianie się organizmów morskich do powierzchni kadłuba statku, to poważny problem branży stoczniowej – obciążony w ten sposób statek porusza się wolniej, zużywa więcej paliwa i emituje do atmosfery więcej dwutlenku węgla. Specjaliści Jotun szacują, że gdyby wszystkie statki operujące w podobnie trudnych warunkach co MSC EVA skorzystały z nowego systemu HSS, roczna emisja dwutlenku spadłaby aż o 40 mln ton.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA