a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweLinie SWISS z folią AeroSHARK na swoich Boeingach

Linie SWISS z folią AeroSHARK na swoich Boeingach

SWISS to pierwsze pasażerskie linie lotnicze, które postanowiły zastosować na całej swojej flocie samolotów długodystansowych Boeing technologię powierzchniową AeroSHARK, pozwalającą zaoszczędzić na paliwie. To technologia opracowana wspólnie przez BASF i Lufthansa Technik.

SWISS AeroSHARK BASF Lufthansa Technik Boeing

Fot. arch. BASF

Folia AeroSHARK ma zostać zastosowana w sumie na dwunastu samolotach Boeing 777-300ER. Dzięki temu cała flota będzie o ponad 1% bardziej wydajna jeśli chodzi o zużycie paliwa oraz emitować będzie mniej szkodliwych substancji. Szacuje się, że dzięki temu rocznie wyemitowanych zostanie do atmosfery o 15 200 ton dwutlenku węgla mniej – tyle, ile generuje około 87 długodystansowych lotów z Zurychu do Bombaju.

Wymogi branży i zrównoważony rozwój

Swiss International Air Lines (SWISS) to pierwsze pasażerskie linie lotnicze na świecie, które wykorzystają tę nowoczesną technologię. Jak mówi Dieter Vranckx, ich dyrektor generalny:

Zmniejszenie śladu ekologicznego jest jednym z największych wyzwań, przed którymi stoi przemysł lotniczy, zaś osiągnięcie do roku 2050 neutralności węglowej to dla SWISS ważny cel strategiczny. Chętnie promujemy i inwestujemy w nowe technologie. Cieszymy się, że możemy być pierwszymi pasażerskimi liniami lotniczymi, które zastosują innowacyjną folię AeroSHARK na Boeingach 777, dzięki czemu przyczyniamy się do bardziej zrównoważonego podróżowania w przyszłości.

Uta Holzenkamp, prezeska BASF Coatings odpowiedzialna również za powłoki funkcjonalne, dodaje, że opracowując technologię AeroSHARK eksperci dążyli do stworzenia rozwiązania, które spełni surowe wymogi branży lotniczej, a równocześnie pomoże klientom spełnić cele związane ze zrównoważonym rozwojem.

Folia na wzór skóry rekina

Specjalna folia AeroSHARK została zaprezentowana światu w zeszłym roku. Posiada ona specjalną strukturę na wzór skóry rekina, dzięki której pozwala znacząco zmniejszyć opór w powietrzu, a tym samym ograniczyć zużycie paliwa.

Źródło: BASF