Trudna sytuacja na rynku w 2021 roku nie pozostała bez wpływu na wyniki finansowe Jotun. Problemy udało się jednak częściowo zrekompensować przez podwyżki cen, dzięki czemu ostatecznie odnotowano wzrost przychodów ze sprzedaży o 8%.
Prezes i dyrektor generalny Jotun, Morten Fon. Fot. arch. Jotun
W minionym roku Jotun odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 22,8 mld NOK. Oznacza to wzrost o 8% w stosunku do roku poprzedniego. Zysk operacyjny wyniósł 3,138 mld NOK. To druga najwyższa jego wartość w historii firmy, choć oznacza spadek aż o 10% w stosunku do rekordowego roku 2020.
Wyzwania roku 2021
Mimo wyzwań na rynku w roku 2021 Jotun zwiększył przychody we wszystkich regionach oraz we wszystkich trzech swoich segmentach biznesowych. Jak mówi prezes i dyrektor generalny firmy, Morten Fon:
W roku 2021 zmierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami. Po pierwsze – pandemia wpłynęła na nasz biznes na całym świecie. Po drugie – dramatycznie wzrósł koszt surowców, zmuszając nas do dostosowania cen. Ostatecznie jednak jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w roku 2021.
Jeśli chodzi o sprzedaż, w minionym roku sytuacja wyglądała najgorzej w sektorze farb morskich, co spowodowane było niską aktywnością przemysłu stoczniowego. Problemy udało się częściowo zrekompensować, podnosząc ceny. Jak komentuje Fon, podwyżki były konieczne i niestety nie jest to ich koniec.
Kurs bez zmian
Prezes koncernu Jotun dodaje, że sytuacja na rynku w związku z pandemią jest wciąż duża. Długoterminowa strategia rozwoju organicznego firmy pozostaje jednak bez zmian.
Źródło: Jotun