REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Dobry (mimo wszystko) rok 2021 dla Jotun

Trudna sytuacja na rynku w 2021 roku nie pozostała bez wpływu na wyniki finansowe Jotun. Problemy udało się jednak częściowo zrekompensować przez podwyżki cen, dzięki czemu ostatecznie odnotowano wzrost przychodów ze sprzedaży o 8%.

Jotun wyniki rok 2021

Prezes i dyrektor generalny Jotun, Morten Fon. Fot. arch. Jotun

W minionym roku Jotun odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 22,8 mld NOK. Oznacza to wzrost o 8% w stosunku do roku poprzedniego. Zysk operacyjny wyniósł 3,138 mld NOK. To druga najwyższa jego wartość w historii firmy, choć oznacza spadek aż o 10% w stosunku do rekordowego roku 2020.

Wyzwania roku 2021

Mimo wyzwań na rynku w roku 2021 Jotun zwiększył przychody we wszystkich regionach oraz we wszystkich trzech swoich segmentach biznesowych. Jak mówi prezes i dyrektor generalny firmy, Morten Fon:

W roku 2021 zmierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami. Po pierwsze – pandemia wpłynęła na nasz biznes na całym świecie. Po drugie – dramatycznie wzrósł koszt surowców, zmuszając nas do dostosowania cen. Ostatecznie jednak jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w roku 2021.

Jeśli chodzi o sprzedaż, w minionym roku sytuacja wyglądała najgorzej w sektorze farb morskich, co spowodowane było niską aktywnością przemysłu stoczniowego. Problemy udało się częściowo zrekompensować, podnosząc ceny. Jak komentuje Fon, podwyżki były konieczne i niestety nie jest to ich koniec.

Kurs bez zmian

Prezes koncernu Jotun dodaje, że sytuacja na rynku w związku z pandemią jest wciąż duża. Długoterminowa strategia rozwoju organicznego firmy pozostaje jednak bez zmian.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA