REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Pandemiczny rok 2020 wcale nie tak zły dla Jotun

Mimo pełnego wyzwań, pandemicznego roku firma Jotun znów zanotowała wzrosty. Sprzedaż koncernu wzrosła o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim.

rok 2020 Jotun

Fot. arch. Jotun

Jotun przyznaje, że pandemia miała negatywny wpływ na sprzedaż we wszystkich sektorach. Wzrost udało się osiągnąć przede wszystkim dzięki dużemu zapotrzebowaniu na farby dekoracyjne. Ostatecznie przychody ze sprzedaży wyniosły 21,07 mln NOK (wzrost o 7% w porównaniu z rokiem poprzednim), zaś zysk operacyjny – 3,49 mln NOK (wzrost o 50%). Wzrost tego drugiego to zasługa poprawy marż, dobrego zarządzania kosztami i pozytywnych efektów walutowych.

Jotun zachował ciągłość biznesową

Jak informuje dyrektor generalny koncernu Jotun Morten Fon, wpływ koronawirusa na działania firmy różnił się w zależności od regionu:

Zaobserwowaliśmy spadek sprzedaży w Azji Południowo-Wschodniej i słaby wzrost w regionie Bliskiego Wschodu, za to sprzedaż silnie wzrosła na kluczowych rynkach, jak Skandynawia, Turcja czy Arabia Saudyjska. W tym okresie Jotun skupił się na zachowaniu ciągłości biznesowej i uniknięciu zwolnień pracowników, co pozwoliło firmie działać z powodzeniem i zachować wykwalifikowaną, doświadczoną siłę roboczą.

W roku 2020 Jotun przeznaczył na inwestycje 1,4 mln NOK, co stanowi ok. 7% sprzedaży i jest zgodne z ambicjami strategicznymi firmy. Najwięcej środków przeznaczono na budowę nowych zakładów produkcyjnych w Wietnamie i Egipcie, modernizację fabryk w Norwegii i Czechach, nowe biuro regionalne i ośrodek badawczo-rozwojowy w Dubaju oraz ukończenie budowy nowej siedziby oraz centrum badawczego w Norwegii.

Prognozy i przewidywania

W dłuższej perspektywie Jotun spodziewa się mniejszej aktywności w sektorze stoczniowym oraz gorszych warunków w branży olejowo-gazowej. Przewidywany jest też wzrost cen surowców. Morten Fon komentuje:

Mamy bardzo realistyczne oczekiwania względem roku 2021, ale solidny model biznesowy naszej firmy okazał się bardzo odporny także w okresie dużych wyzwań. Kontynuując działania w czterech sektorach, mając dobrą pozycję na światowym rynku i silną kulturę korporacyjną jesteśmy przekonani, że Jotun zanotuje wzrosty także w kolejnych latach.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA