REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Jotun podnosi ceny wszystkich produktów

Jotun to kolejny producent na światowym rynku, który zdecydował się na podniesienie cen. Przyczyną jest rosnący koszt kluczowych surowców, takich jak żywice epoksydowe, miedź, cynk, poliestry, emulsje oraz biel tytanowa.

Jotun podnosi ceny

Fot. arch. Jotun

Jak wyjaśnia w swoim komunikacie firma Jotun, koszt surowców wykorzystywanych do produkcji farb i powłok wzrósł w ostatnim czasie bardzo wyraźnie. Informację tę – dla żywic epoksydowych i innych oraz bieli tytanowej – potwierdzają raporty rynkowe, takie jak raport Independent Commodity Inteligence Services (ICIS). Problemem jest także koszt metali – na Londyńskiej Giełdzie Metali ceny miedzi i cynku poszły zdecydowanie w górę, a w przypadku miedzi osiągnęły rekordową wysokość.

Ceny odzwierciedlają rzeczywistość rynkową

Morten Fon, prezes i dyrektor generalny firmy Jotun, podaje, że podwyżka cen będzie dotyczyła wszystkich farb dekoracyjnych, morskich, ochronnych i proszkowych. Jak komentuje:

Przewidując rosnący koszt, nasza firma w ostatnich latach ściśle współpracowała z dostawcami surowców, by opanować sytuację. Obecne gwałtowne wzrosty cen nie pozostawiają nam jednak wyboru – musimy dostosować również nasz cennik.

Prezes dodał również, że firma będzie dokładać wszelkich starań, by nie wywierać dalszej presji cenowej na klientów. Zapewnił, że obecne ceny odzwierciedlają obecną rzeczywistość rynkową.

Trwałe produkty jako rekompensata

Morten Fon w imieniu firmy Jotun wyraził także przekonanie, że klienci nadal będą chętnie korzystać z możliwości, jakie dają produkty norweskiej marki. Innowacyjne i trwałe powłoki mają dostarczyć klientom korzyści, które pozwolą przynajmniej częściowo zrekompensować konieczną podwyżkę cen.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA