Hempel zapowiedział uproszczenie swojej struktury organizacyjnej. Cel? Bliższe relacje z klientami, sprawniejsze działanie i podwojenie sprzedaży do poziomu 3 mld € w ciągu najbliższych czterech lat.
Obecnie działalność handlowa Hempel jest podzielona na kluczowe segmenty: Marine (kierowany przez wiceprezesa wykonawczego Alexandra Enströma), Energy & Infrastructure (kierowany przez wiceprezesa wykonawczego Michaela Hansena) oraz Decorative (kierowany przez wiceprezesa wykonawczego Joego Devitta).
Uwolnić potencjał i energię
Jak zapowiada Hempel, nowa struktura organizacyjna ma m.in. sprzyjać bliższym kontaktom z klientami. Lars Petersson, prezes i dyrektor generalny koncernu, komentuje:
Cieszę się, że mogę ogłosić obecne zmiany. Mój nowy zespół zarządzający będzie podążał nową ścieżką pracy w Hempel – zorganizowaliśmy nasz biznes w taki sposób, że jest jeszcze bardziej skoncentrowany na kliencie, co pozwoli nam uwolnić potencjał i energię, kryjące się w naszej organizacji, w ramach strategii Double Impact.
Dotychczasowa dyrektorka operacyjna i wiceprezeska wykonawcza Katarina Lindström poprowadzi dział Technology & Operations. Dyrektor finansowy i wiceprezes wykonawczy Lar Dollerup stanie na czele działu Finance & Digital. Natomiast Pernille Fritz Vilhelmsen, pełniąca obowiązki dyrektorki ds. kadr i kultury, została szefową działu People & Culture. W skład nowego zespołu zarządzającego wejdzie również René Overgaard Jensen, kierujący działem Strategy & Transformation.
Jasno określone role
Dzięki zmianom Hempel zyskał prostszą strukturę organizacyjną, w której jasno określone są role i zadania. W ten sposób firmie będzie łatwiej się rozwijać i docierać do klientów, realizując strategię Double Impact w szybszym tempie, koniecznym dla osiągnięcia wytyczonych celów.
Źródło: Hempel