REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Wyniki PPG w IV kw. 2013 i całym roku 2013

W czwartym kwartale 2013 koncern PPG zanotował wzrost we wszystkich sektorach produkcji i osiągnął sprzedaż netto na poziomie 3,7 mld $, czyli o 14% wyższą niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Również wyniki za cały rok 2013 dają powody do zadowolenia – sprzedaż netto wyniosła 15,1 mld $ i wzrosła o 12%.

PPG

Fot. lusi (rgbstock.com)

Zdecydowany wzrost sprzedaży netto w czwartym kwartale 2013 nie szedł co prawda w parze ze wzrostem dochodów netto z operacji ciągłych – te nieznacznie spadły (z zeszłorocznego 258 mln $ do obecnego 254 mln $), co zarząd tłumaczy kosztami przyłączenia nowo zakupionych jednostek. Udało się za to osiągnąć rekordowy zysk na akcję rozwodnioną z operacji ciągłych – w stosunku do czwartego kwartału 2013 zwiększył się aż o 45%!

W skali całego roku skorygowany dochód netto z operacji ciągłych wyniósł 1,2 mld $ i wzrósł o 15%. Skorygowany zysk na akcję rozwodnioną z operacji ciągłych ukształtował się zaś na poziomie 8,28$, czyli zwiększył się o 29%. W okresie tym na zakup nowych jednostek przeznaczono około miliarda dolarów.

Jak zwykle największe korzyści przyniosły firmie farby samochodowe oraz powłoki dla aeronautyki. Oddział Performance Coatings zanotował aż 25-procentowy wzrost sprzedaży, ale wskaźniki finansowe poprawiły się i w innych sektorach firmy, łącznie z oddziałem cieszących się ostatnio mniejszą popularnością szkieł.

Tak korzystna sytuacja to oczywiście w dużej mierze zasługa rynków rozwijających się, jednak nie bez znaczenia była też stabilizująca się sytuacja w Europie. PPG bacznie obserwuje europejski rynek, jako że reprezentuje on aż 1/3 sprzedaży firmy.

Szczegółowe zestawienie wyników finansowych PPG za czwarty kwartał 2013 oraz cały miniony rok znaleźć można na stronie koncernu.

Źródło: PPG

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA