a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweWefa już w rękach Kansai Helios

Wefa już w rękach Kansai Helios

Grupa Kansai Helios zamknęła transakcję przejęcia Wefa – niemieckiego producenta farb i powłok dla branży kolejowej. Po przyłączeniu powstała nowa jednostka, Kansai Helios Wefa, z siedzibą w Essen.

Fot. arch. Kansai Helios

Kansai Helios z siedzibą w Wiedniu, europejska grupa będąca częścią japońskiego Kansai Paint, przejęła wszystkie udziały, aktywności biznesowe, marki i pracowników Westdeutsche Farben (Wefa) w Essen. W ten sposób grupa zyskała drugą lokalizację w Niemczech, po oddziale Kansai Helios Germany w Buchholz-Mendt.

Większa obecność w Niemczech

Wefa to znany i ceniony producent farb i powłok przede wszystkim dla przemysłu kolejowego, specjalizujący się w przyjaznych środowisku systemach wodorozcieńczalnych. Jak mówi Dietmar Jost, dyrektor wykonawczy Grupy Kansai Helios:

To przejęcie to ważny krok w ramach strategii rozwojowej Kansai Helios Group, która dzięki temu zwiększy swoją obecność w Niemczech. Grupa będzie obsługiwać rynek jako dostawca systemów korzystający z dwóch jednostek produkcyjnych o różnych specjalizacjach – jednej w Buchholz-Mendt, drugiej, nowej, w Essen.

Według Roberta Schramma, właściciela Wefa, a od 1 sierpnia dyrektora zarządzającego nowo powstałego podmiotu Kansai Helios Wefa, włączenie do Grupy Kansai Helios to krok milowy w historii jego firmy, która dzięki temu trafi do grona czołowych europejskich marek. Poprzez przejęcie Wefa staje się automatycznie częścią jednego z największych producentów farb na świecie – Kansai Paint.

Korzyści dla obu stron

Transakcja to korzystny krok dla obu stron – Wefa zyskuje dostęp do nowoczesnych laboratoriów oraz może korzystać z doświadczenia dużego, międzynarodowego zespołu, Kansai Helios może natomiast rozbudować swoją ofertę produktową dla branży ciężkiego sprzętu i kolejowej. Wspólnie mają dużo większe możliwości w zakresie projektowania i testowania nowych produktów.

Źródło: Kansai Helios