Firma Teknos podsumowała miniony pandemiczny rok. „Nawet jeśli nie mieliśmy szansy na wzrost, osiągnęliśmy wiele” – pisze w swoim komunikacie Minna Koistinen, dyrektorka ds. marketingu i komunikacji.
Mimo trudnych warunków na rynku firmie udało się osiągnąć przyzwoitą – mimo że niższą niż zakładana – sprzedaż netto: w stosunku do poprzedniego roku zanotowano spadek tylko o 4%. Dzięki zmianom strukturalnym znacznie udało się zwiększyć produktywność i osiągnąć zysk EBITDA na poziomie 35 mln €.
Nowe inwestycje i rzeczywistość wirtualna
W minionym roku Teknos ogłosił plany inwestycji w nowy zakład w Niemczech, do którego przeniesione zostaną operacje z trzech istniejących już fabryk. Podał również, że zamierza skupić się na sprzedaży i usługach w Holandii i Szwecji, zaś produkcję z tych krajów przenieść do innych swoich zakładów.
W związku z wprowadzonymi ograniczeniami w przemieszczaniu się, firma zaczęła testować technologie rzeczywistości wirtualnej, by zapewnić swoim klientom zdalną obsługę techniczną. W wirtualnej formie prowadziła również swoje szkolenia.
Nie zapominała również o rozwiązaniach produktowych przyjaznych środowisku. Do sprzedaży wprowadziła nowy produkt BIORA® AIR z technologią Nordic Indoor Air Purifier, która oczyszcza powietrze ze szkodliwych aldehydów.
Pandemia nie odpuszcza
Na koniec swojego komunikatu Minna Koistinen podkreśla, że wciąż jesteśmy w samym środku pandemii. Sytuacja na świecie spowodowała dużą niepewność związaną z łańcuchami dostaw, co bezpośrednio wpłynęło na branżę farb – doprowadziło do wzrostów cen surowców, problemów z dostawami i deficytów. Teknos zapewnia, że robi wszystko co może, aby zminimalizować wpływ tych niekorzystnych warunków na samych klientów.
Źródło: Teknos