Śnieżka opublikowała swoje wyniki finansowe za rok 2016. Są powody do zadowolenia – korzystne wyniki sprzedaży w Polsce, na Ukrainie i w Rosji, dobra strategia oraz sprzyjające warunki na rynku sprawiły, że firma osiągnęła rekordowy zysk netto.
Wyniki finansowe Śnieżki za rok 2016 prezentują się następująco:
- przychody netto ze sprzedaży – 575,6 mln zł (2015: 550,2 mln zł, wzrost o 4,6%),
- zysk operacyjny netto – 54,2 mln zł (2015: 48,6 mln zł, wzrost o 11,5%),
- zysk EBIT – 65 mln zł (2015: 65,2 mln zł, spadek o 0,3%),
- zysk EBITDA – 83 mln zł (2015: 83,3 mln zł, spadek o 0,4%).
Zanotowano więc wzrost większości wskaźników w stosunku do ubiegłego roku. Oprócz rekordowego zysku netto osiągnięto również jeden z najlepszych w historii wyników, jeśli chodzi o przychody netto ze sprzedaży. Sprzedaż farb Śnieżka w minionym roku znacząco wzrosła w Polsce (4,8%), na Ukrainie (10,9%), w Rosji (13,5%), a produkty firmy trafiły w minionym roku do sprzedaży w 34 krajach.
Źródło: Śnieżka