Producent pigmentów Clariant opublikował swoją nową księgę trendów Automotive Styling Shades 2025 Trendbook. Po raz pierwszy zaprezentował ją też w interaktywnej wersji cyfrowej.
Wyczekiwana księga trendów, publikowana co dwa lata, pokazuje, w jaki sposób globalizacja wpłynęła na nasze wybory kolorystyczne – w ciągu ostatnich dwudziestu lat stały się dużo bardziej ujednolicone. Wciąż też, już od dekady, dominuje kolor biały. Spragnieni życia i kolorów po doświadczeniu pandemii klienci zaczynają jednak sięgać po ciekawsze opcje kolorystyczne.
Wirtualna prezentacja
Po raz pierwszy Clariant zaprezentował wirtualną wersję księgi trendów, razem z nowym, interaktywnym narzędziem Car Color Configurator. Jak wyjaśnia Bernhard Stengel-Rutkowski, dyrektor techniczny w dziale Automotive Coatings w firmie Clariant:
Nowe odcienie z kolekcji mogą być wirtualnie wybierane i stosowane na różnych modelach samochodów, od aut sportowych po duże pojazdy rodzinne. Prezentowane są też w różnych sceneriach – naturalnej, przy zachodzie słońca, w otoczeniu miejskim lub w podczerwieni.
W ten sposób Clariant połączył swoją ekspercką wiedzę na temat pigmentów i koloru z informacjami dotyczącymi trendów, a wyłonione w ten sposób odcienie udostępnił klientom w formie wirtualnej.
Emocje i technologia
Edycji 2025 księgi trendów Clariant przyświeca hasło „spotkanie koloru i kultury”. Eksperci chcieli podkreślić, jaką inspirację stanowią dla nas kolory i jak wiele emocji wnoszą w nasze życie.
Równocześnie specjaliści Clariant zdają sobie sprawę z wyzwań, jakie w przypadku pigmentów stwarzają nowe technologie. Dlatego m.in. proponują nowe rozwiązania, dzięki którym także ciemne auta będą widoczne dla technologii LIDAR, będącej podstawą działania pojazdów bez kierowcy.
Źródło: Clariant