Marka Comex należąca do PPG zaprezentowała 30 barwnych murali w mieście Meksyk. Malowidła powstały z okazji premiery zrealizowanego przez wytwórnię Disney Pixar filmu animowanego „Coco”, czerpiącego inspirację z meksykańskiej kultury.
Malowanie murali, zajmujących w sumie 317 m² powierzchni, pochłonęło ponad 90 litrów farby. Malowidła tworzą trasę, którą przemierzać można pieszo lub na rowerze, i która stanowi obecnie ozdobę miejskiego krajobrazu Meksyku. Cykl powstawał dwa miesiące i jest on inicjatywą marki Comex, która do współpracy zaprosiła 10 artystów z kolektywu TUYI.
Film Coco wychodzi poza normy kinematografii, wyraźnie nawiązując do meksykańskiej kultury oraz Dnia Zmarłych, który obchodzony jest w Meksyku jako święto radosne. Jak podkreślił Gilberto Alcaraz, dyrektor PPG ds. programu Comex México Bien Hecho, dla twórców cyklu jest to świetna okazja, by wizualnie zaprezentować swoje wartości i tradycje oraz wykorzystać kolory przywodzące na myśl lokalną kulturę. Barwne malowidła mają również inspirować mieszkańców Meksyku oraz przywoływać uśmiech na ich twarze.
Źródło: PPG