a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweLakiery samochodowe do roku 2021 – raport

Lakiery samochodowe do roku 2021 – raport

Coraz więcej ludzi, coraz więcej aut, coraz większe zapotrzebowanie na lakiery – oto główny wniosek z raportu firmy Persistence Market Research na temat światowego rynku lakierów samochodowych. Mimo wyzwań, branżę czekają dobre czasy.

lakiery samochodowe

Fot. alex4663 / pixabay.com

Produkcja samochodów rośnie na całym świecie – zgodnie z danymi Organization Internationale des Constructeurs d’Automobiles (OICA) tylko w latach 2010-2013 światowa produkcja aut wzrosła z 77,6 mln do 87,3 mln. Według Persistence Market Research kraje, które jednak najbardziej przyczynią się do rozwoju rynku to Brazylia, Rosja, Indie i Chiny. Coraz lepszy stan ich gospodarki, rozbudowa infrastruktury oraz osobista wygoda mieszkańców sprawią, że pojazdów będzie tam gwałtownie przybywać.

Jeśli chodzi o kontynenty, pierwsza trójka to Azja i Pacyfik (gdzie dominują Chiny i Indie), Europa i Ameryka Północna. Zdaniem ekspertów Persistence Market Research do roku 2020 Ameryka Północna wyprzedzi jednak Europę. Europejski rynek ucierpiał w ostatnim czasie z powodu kryzysu euro, który mocno odbił się na branży motoryzacyjnej (i nie tylko).

Okazje i wyzwania

80% materiałów używanych przy produkcji samochodów pasażerskich to metale. Wymagają one ochrony przed korozją i degradacją – stąd też tak duży popyt na wysokiej jakości lakiery. Autorzy raportu dzielą je na dwie grupy w zależności od zastosowania: OEM oraz renowacyjne. Ponadto klasyfikują je według rodzaju produktu (e-powłoki, podkłady, lakiery bazowe, lakiery nawierzchniowe) oraz formuły (wodorozcieńczalne, rozpuszczalnikowe, proszkowe i UV).

Za sprawą nowych regulacji dotyczących emisji LZO popularne są dziś przede wszystkim lakiery przyjazne środowisku, takie jak wodorozcieńczalne i proszkowe, a także lakiery sieciowane UV. To trend, który nie zmieni się w najbliższych latach, i który na pewno wykorzystać będą chcieli producenci. Największym wyzwaniem, z którym będą się musieli zmierzyć, będą natomiast rosnące ceny surowców, takich jak biel tytanowa (jeden z głównych pigmentów stosowanych w branży lakierów samochodowych).

Źródło: coatingsworld.com