Kolorem Roku 2022 AkzoNobel okrzyknięty został Bright Skies™. To beztroski błękit niczym łyk świeżego powietrza, jakiego wszyscy potrzebujemy.

Fot. arch. AkzoNobel
Po długich miesiącach zamknięcia chcemy wyjść z domu i odetchnąć. Badanie globalnych trendów, przeprowadzone przez międzynarodowy zespół ekspertów i projektantów, wykazało, że pragniemy obecnie świeżego powietrza, związków z naturą i nowego podejścia do wszystkiego. Odpowiedzią na te potrzeby jest Kolor Roku 2022, błękitny Bright Skies.
Przestrzeń nieba nad nami
Wydarzenia ostatnich dwóch lat sprawiły, że bardziej niż kiedykolwiek skupiamy się obecnie na społecznych, ekonomicznych i środowiskowych aspektach naszego życia. Rewidujemy swoje wartości, odkrywamy na nowo, co naprawdę się dla nas liczy: rodzina, przyjciele, dom, świat wokół nas. Jak mówi Heleen van Gent, dyrektorka kreatywna w Global Aesthetic Center AkzoNobel:
W roku 2022 odcień Bright Skies pomoże nam rozwinąć nowe pomysły i kształtować nową przyszłość. Kolor symbolizuje nieograniczoną przestrzeń nieba nad nami, dzięki której możemy swobodnie zredefiniować rolę naszego domu, natury, sztuki, nowych głosów w naszym życiu. Klienci potrzebują wyrazić siebie i przeobrazić swoje otoczenie, naszą rolą jako ekspertów od koloru jest natomiast pobudzić ich pewność siebie w tym temscie.
Badanie trendów i kolorów jest prowadzone przez Global Aesthetic Center AkzoNobel co roku. Następnie wyniki tłumaczone są na język odcieni, produktów i innych inspirujących elementów wizualnych.
Solo lub w duecie
By pokazać, jak Kolor Roku 2022 prezentuje się w towarzystwie innych odcieni, AkzoNobel Aesthetic Center zaprojektowało cztery dekoracyjne zestawy kolorystyczne, zainspirowane zmieniającą się rolą domu. Palety nazwane zostały Workshop, Greenhouse, Studio i Salon.

Paleta Workshop. Fot. arch. AkzoNobel

Paleta Greenhouse. Fot. arch. AkzoNobel

Paleta Studio. Fot. arch. AkzoNobel

Paleta Salon. Fot. arch. AkzoNobel
Opracowane przez ekspertów zestawy podpowiadają, w jaki sposób łączyć barwy neutralne z intensywnymi, radosnymi odcieniami. Można je wykorzystać, by w dużym, wielofunkcyjnym pomieszczeniu wydzielić określone strefy lub by wprowadzić skojarzenia z naturą i kojący nastrój.
Nie tylko dekoracja
Oprócz tego trendy – na podstawie pogłębionej analizy – są tłumaczone przez specjalistów AkzoNobel na kolorystykę lakierów samochodowych, powłok specjalistycznych, powłok typu coil coating, farb proszkowych czy produktów do drewna.
Eksperci przygotowują m.in. palety dla branż lotniczej, samochodowej, elektroniki konsumenckiej, mebli metalowych, sprzętu AGD, zabudowy meblarskiej, podłóg, produktów budowlanych i dla architektury. Michael Friede, dyrektor ds. handlu w oddziale Performance Coatings, komentuje:
Nasze oddziały farb i powłok wykorzystują wyniki badań, by ożywić różne powierzchnie przy pomocy najmodniejszych odcieni. Co roku prezentujemy naszym klientom świat nowych możliwości, oferując im dostosowane do rynku odcienie i wykończenia dla branży dekoracyjnej, architektonicznej, lotniczej, samochodowej, elektroniki konsumenckiej czy drewna.
Źródło: AkzoNobel