REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Kolejny kontrakt Jotun na zastosowanie systemu HSS

Jotun świętuje podpisanie kolejnego kontraktu dotyczącego zastosowania swojego systemu Hull Skating Solutions (HSS). Umowa została zawarta z firmą Hyundai Heavy Industries (HHI), kontrolującą ok. 10% budowy nowych statków na świecie, oraz jedną z największych linii kontenerowych na świecie, HMM.

Jotun system HSS HHI HMM

Fot. arch. Jotun

Kontrakt podpisany został 8 grudnia. W ramach niego system HSS marki Jotun zostanie zastosowany do proaktywnej inspekcji i czyszczenia kadłubów statków.

System HSS na serii kontenerowców

Jotun zaprezentował swój system w tym roku. Na HSS składa się HullSkater, który przylega do kadłuba statku i w delikatny sposób usuwa z niego organizmy morskie, specjalnie zaprojektowana powłoka przeciwporostowa SeaQuantum oraz zaawansowany monitoring stanu kadłuba. We wrześniu koncern ogłosił, że podpisał kontrakt na jego zastosowanie z pierwszym klientem. Jak wyjaśnia Geir Axel Oftedahl, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Jotun:

HSS czyści powierzchnię kadłuba jeszcze zanim dojdzie do porastania, eliminując dodatkowe opory ruchu statku oraz ograniczając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Równocześnie chroni powłoki i zapobiega rozwojowi na ich powierzchni inwazyjnych gatunków morskich. Porastanie to szczególnie poważny problem, gdy statki długo pozostają w doku.

Obecnie HHI buduje dla HMM serię kontenerowców o pojemności 16 000 TEU. System HSS zostanie wykorzystany, by zapewnić, że spełniają one kryteria środowiskowe oraz zachowują czysty kadłub, zużywając mniej paliwa.

HSS wpisuje się w strategię

Jong-Chul Choi, wiceprezes wykonawczy w HMM, uzasadnia decyzję o kontrakcie z firmą Jotun tym, że linia postawiła sobie ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do roku 2050. System HSS świetnie wpisuje się w jej strategię.

Zrobotyzowane jednostki czyszczące wykorzystywane w systemie HSS są kontrolowane przez ekspertów Jotun poprzez połączenie 4G. Norweski koncern szacuje, że gdyby wszystkie statki poruszające się w trudnych warunkach zastosowały system, emisja dwutlenku węgla w branży morskiej mogłaby zostać zmniejszona o co najmniej 40 mln ton rocznie. Więcej o HSS przeczytać można tutaj.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA