REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Jotun z rekordową sprzedażą za styczeń-kwiecień 2021

Mimo wciąż trudnych warunków na rynku w pierwszych czterech miesiącach roku Jotun zanotował rekordową sprzedaż i zysk. Przychód ze sprzedaży wyniósł 7,44 mld NOK, zaś zysk operacyjny – 1,47 mld NOK.

Jotun sprzedaż styczeń-kwiecień 2021

Prezes i dyrektor generalny Jotun, Morten Fon. Fot. arch. Jotun

Dobre wyniki to przede wszystkim zasługa sektora farb dekoracyjnych, zwłaszcza na Bliskim Wschodzie i w Południowo-Wschodniej Azji. Również oddział farb przemysłowych Jotun pozytywnie się rozwija, zwłaszcza w Chinach.

Sprzedaż farb proszkowych odnotowała stabilny wzrost we wszystkich regionach. W górę poszła również sprzedaż farb morskich, mimo że na ten sektor silnie wpłynął spadek liczby budowanych statków w Korei.

Największe wyzwanie – ceny surowców

W stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim Jotun zdołał zwiększyć przychody ze sprzedaży koncernu o 9%, zaś zysk operacyjny – o 38%. Nie było to jednak łatwe. Sytuację na rynku komentuje Morten Fon, prezes i dyrektor generalny Jotun:

Ceny surowców gwałtownie rosną i nie jesteśmy w stanie uniknąć podnoszenia cen w najbliższym czasie. Ograniczone dostawy surowców oddziałują na nas, jesteśmy więc przygotowani na niższe marże. Dlatego również kluczowy będzie dla nas w najbliższym czasie rozwój i skuteczna kontrola kosztów.

Pierwszą podwyżkę cen Jotun ogłosił już w marcu. Dotyczyła ona wszystkich grup produktów – od farb ochronnych, morskich i proszkowych aż po dekoracyjne.

Działanie mimo pandemii

Od wybuchu pandemii Jotun wiele uwagi poświęca bezpieczeństwu pracowników, przy równoczesnym utrzymaniu działalności swoich zakładów. Dzięki temu udało mu się zachować wysoki poziom zadowolenia klientów. W stosunku do poprzednich pandemicznych miesięcy sytuacja na rynku się poprawia, największym wyzwaniem pozostają jednak surowce.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA