Mimo trudności w pierwszych miesiącach Jotun osiągnął bardzo dobre wyniki za rok 2014. Wzrost sprzedaży zanotowano we wszystkich sektorach firmy.
Sprzedaż koncernu Jotun wyniosła 17,5 mld NOK (ok. 2,3 mld USD), a więc w stosunku do roku 2013 (16 mld NOK) skoczyła o 9,3%. O 9% wzrósł także zysk operacyjny, który ukształtował się na poziomie 1,3 mld NOK (ok. 171 mln USD).
Stabilnie rozwijają się wszystkie sektory firmy. Źródłem dochodów dla Decorative Paints są przede wszystkim południowo-wschodnia Azja i Bliski Wschód, natomiast oddział Marine Coatings skorzystał na intensywnej produkcji statków w Azji północno-wschodniej. Na kolejne miesiące zaplanowano inwestycje na nowych rynkach, m.in. w Omanie, Brazylii, Indonezji, Birmie, na Filipinach i w Malezji.
Prognozy na najbliższą przyszłość nie są jednoznaczne, wszystko bowiem zależy od cen oleju, efektów walutowych oraz ilości inwestycji w przemyśle morskim i olejowym. Jak zapewnia jednak prezes firmy Morten Fon, Jotun ma wieloletnie doświadczenie biznesowe i dobrze zna rynek, jest więc w stanie szybko i sprawnie zareagować na wszelkie zmiany.
Źródło: Jotun