a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweJotun podpisał umowę z U-Ming na zastosowanie HSS

Jotun podpisał umowę z U-Ming na zastosowanie HSS

Firmy U-Ming i Jotun oraz stocznia SWS podpisały kontrakt w sprawie zastosowania systemu Jotun Hull Skating Solutions (HSS) na nowym statku U-Ming budowanym w Szanghaju. Ceremonia podpisania umowy odbyła się zdalnie, za pośrednictwem platformy Teams.

Jotun system HSS U-Ming SWS Chiny

Fot. arch. Jotun

Umowa dotyczy zastosowania systemu HSS na jednym z czterech masowców dwupaliwowych 190 000 DWT, powstającym obecnie w stoczni Shanghai Waigaoqiao Shipyard (SWS) w chińskim Szanghaju. Nowe statki mają wesprzeć U-Ming w długoterminowej współpracy z wydobywczym gigantem Anglo American.

Czysty kadłub już od pierwszego dnia

Na system HSS koncernu Jotun składa się Hull Skater – podwodne zrobotyzowane urządzenie kontrolująco-czyszczące – oraz SeaQuantum Skate, opracowana specjalnie na potrzeby systemu powłoka przeciwporostowa. Jak mówi Morten Sten Johansen, dyrektor oddziału farb morskich w regionie Azji Północno-Wschodniej w Jotun:

Bardzo cieszę się z pozytywnej reakcji U-Ming i SWS względem naszego systemu HSS na etapie budowy nowego statku. Nasi klienci tworzą przyszłość – przyjazny środowisku przemysł morski.

Dodał, że dzięki systemowi HSS Jotun może zagwarantować klientom czysty, wolny od porastania kadłub już od pierwszego dnia, a co za tym idzie – pomóc im ograniczyć wydatki na paliwo, zapewnić większą elastyczność operacji i zarządzanie porastaniem. Jest to szczególnie ważne w przypadku masowców, które w związku z kwestiami rynkowymi i logistycznymi często pozostają przez dłuższy czas w doku.

Pierwsi w Chinach

SWS to pierwsza stocznia w Chinach, która zaoferowała swoim klientom system HSS firmy Jotun. Nowe masowce U-Ming mają zostać oddane do użytku na przełomie 2022 i 2023 roku.

Źródło: Jotun

Dowiedz się więcej o firmie