Firma Research and Markets opublikowała raport na temat sytuacji rynku farb dla branży morskiej, uwzględniając wpływ pandemii COVID-19. Czy koronawirus mocno zmienił sytuację producentów?
Fot. vschoenpos / pixabay.com
Jeszcze na początku tego roku raporty na temat sytuacji rynku farb morskich były bardzo optymistyczne. Sprzedaż farb dla branży morskiej rosła, przede wszystkim za sprawą dynamicznego rozwoju przemysłu stoczniowego w krajach Azji i Pacyfiku, takich jak Chiny, Indie czy Brazylia.
Obecnie mamy do czynienia z nietypowym okresem w historii – pandemia koronawirusa dotknęła właściwie wszystkie branże. Nie inaczej jest z sektorem farb dla przemysłu morskiego. Jak sytuacja wygląda dziś?
Tempo rozwoju spadło
Eksperci Research and Markets przewidują, że w rynek, wart obecnie 3,5 mld $, w roku 2027 osiągnie wartość 4,1 mld $. Oznacza to, że prognozowanym okresie będzie rósł w tempie 2,3% rocznie. Jest to wartość mniejsza w stosunku do tej, która podawana była przez analityków wcześniej (m.in. przez specjalistów Markets and Markets, którzy w okresie 2016-2022 przewidywali wzrost na poziomie 3,5% rocznie).
Zbliżona wartość odpowiada wszystkim sektorom rynku – sektor farb przeciwporostowych będzie się nadal rozwijał na poziomie 2,3% rocznie, a w roku 2027 osiągnie wartość 2,2 mld $. Nieco lepiej wygląda sytuacja sektora morskich farb antykorozyjnych – będzie on rósł w tempie 2,6%.
Chiny wciąż mocne
Jeśli chodzi o pandemiczne scenariusze dla różnych regionów i krajów, USA ma powrócić do poziomu 1,4% CAGR. Niemcy, z rozwojem CAGR na poziomie 1%, w ciągu najbliższych 7-8 lat wniosą kolejne prawie 13 mln $ do obecnych rozmiarów europejskiego rynku.
Problemy ekonomiczne mogą czekać Chiny, obwiniane za wybuch pandemii. Zmiana relacji gospodarczych między Chinami a resztą świata z pewnością wpłynie również na branżę farb morskich. Mimo to druga największa gospodarka na świecie ma w prognozowanym okresie nadal rosnąć w tempie 4,4% rocznie.
Szanse dla nowych firm
W raporcie uwzględnieni zostali najwięksi gracze na rynku, tacy jak AkzoNobel, BASF, Hempel, Jotun, DowDuPont, Kansai Paint czy Chugoku Marine Paint. Nowe firmy na rynku muszą przede wszystkim uważnie monitorować rynek i zwracać uwagę na okazje pojawiające się w tych nowych, nietypowych warunkach.
Źródło: Research and Markets, businesswire.com