REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Jak bardzo liczy się kolor samochodu?

W swoim najnowszym sondażu firma Axalta Coating Systems zapytała ponad 4000 osób o to, jak ważny przy zakupie samochodu jest dla nich kolor. Na pytania odpowiadali respondenci z czterech krajów w różnych częściach świata.

kolor samochodu

Fot. JayMantri / pixabay.com

W badaniu udział wzięły osoby w wieku od 25 do 60 lat z czterech krajów o największej produkcji samochodów – Chin, Niemiec, Meksyku i USA. Z ich odpowiedzi wynika, że kolor odgrywa kluczową rolę aż w 88% decyzji zakupowych. Jak mówi Nancy Lockhart, globalna dyrektorka ds. koloru w oddziale Mobility Coatings Axalty:

Psychologiczne oddziaływanie koloru to ważny czynnik wpływający na decyzję o zakupie samochodu. Często kolor jest odbiciem osobowości właściciela. Co ciekawe – zgodnie z odpowiedziami respondentów interesowały przede wszystkim odcienie wyrażające elegancję, stabilność i pozytywny nastrój.

Odcień lakieru jest ważny dla wszystkich, nie we wszystkich krajach jednak w takim samym stopniu. W Chinach na pytanie o znaczenie odcienia twierdząco odpowiedziało aż 99% respondentów, zaś 64% stwierdziło, że wybrałoby ofertę innego producenta, nie mając do dyspozycji preferowanego koloru. W Meksyku kolor jako ważny określiło 90% badanych. Ale już w Niemczech tylko 83%, a w Stanach Zjednoczonych – 79%.

Kto lubi efekt perłowy?

Każdy z pytanych miał oczywiście własne preferencje kolorystyczne, zaobserwowano jednak pewne trendy dla poszczególnych krajów. Wykończenia o wysokim połysku miały zdecydowaną przewagę we wszystkich państwach z wyjątkiem Chin – tam respondenci byli podzieleni (48% wskazało wysoki połysk, 52% matowe wykończenie).

W przypadku efektów specjalnych sytuacja była nieco bardziej złożona. Lakiery solidowe dominują wśród respondentów w USA i Chinach, podczas gdy niemieccy respondenci preferują efekt perłowy, zaś meksykańscy – efekt chropowatego metalu oraz perłowy.

Coraz odważniejsze wybory klientów

Jeśli chodzi o sam odcień, w Chinach dominuje biały (29%) i czarny (26%). W Niemczech 32% respondentów wybrało kolor czarny, który kojarzy im się z elegancją, zaś na drugim miejscu znalazł się niebieski (16%), przywodzący na myśl stabilność. W Meksyku najpopularniejszym odcieniem jest… czerwony (22%). W USA króluje czarny, jednak właściciele ciężarówek chętnie wybierają czerwień (kojarzącą się z przygodą) i niebieski. Lockhart zwraca uwagę na coraz odważniejsze wybory kolorystyczne klientów:

Cieszy nas, że intensywne odcienie zyskują na popularności. Czerwony i niebieski są wybierane coraz częściej. Możliwe więc, że już w nieodległej przyszłości zobaczymy na drogach więcej kolorów i efektów specjalnych.

Źródło: Axalta Coating Systems

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA