a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweFarby lotnicze – prognozy GMI. Czy zmieni je pandemia?

Farby lotnicze – prognozy GMI. Czy zmieni je pandemia?

Krótko po ogłoszeniu światowej pandemii COVID-19 firma Global Market Insights opublikowała raport na temat przyszłości branży farb lotniczych. I choć wpływ pandemii na światowy przemysł lotniczy może także znacząco zmienić prognozy analityków, prezentujemy najważniejsze założenia raportu.

farby lotnicze

Fot. Free-Photos / pixabay.com

Zgodnie z prognozami Global Market Insights ogłoszonymi w marcu tego roku, do roku 2026 wartość rynku farb lotniczych ma przekroczyć 1,2 mld $. Za siłę napędową rynku uznano wówczas m.in. konieczność wymiany starych flot lotniczych na nowe oraz rosnącą liczbę pasażerów.

Nie tylko samoloty

Zapotrzebowanie na farby lotnicze rośnie zwłaszcza w sektorze lotnictwa komercyjnego, gdzie do dyspozycji mamy coraz starsze maszyny i pojawia się konieczność ich wymiany na nowe. Ponieważ dochody rosną, ludzie coraz chętniej podróżują samolotem, zwłaszcza na krótszych dystansach. To zaś napędza cały przemysł lotniczy, a tym samym – zapotrzebowanie na farby.

Farby lotnicze są jednak stosowane we wszystkich sektorach aeronautyki – zarówno na samolotach komercyjnych, jak i samolotach wojskowych i rakietach kosmicznych.

Farby wewnątrz i na zewnątrz

W raporcie uwzględnione zostały zarówno powłoki do zastosowań zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Według analityków GMI sektor powłok wewnętrznych ma rosnąć w analizowanym okresie w tempie ponad 6,5% rocznie. Właściciele linii lotniczych wciąż starają się zapewnić swoim pasażerom większy komfort lotu, stąd spore inwestycje we wnętrza samolotów i ich wyposażenie.

Jeśli chodzi o rodzaje wykorzystywanych farb, dominować będą wciąż produkty rozpuszczalnikowe. Stanowią one kluczową część produktów wykorzystywanych w branży aeronautycznej. Przepisy proekologiczne coraz częściej skłaniają jednak inwestorów do wyboru bardziej przyjaznych środowisku alternatyw – farb wodorozcieńczalnych lub proszkowych. Zdaniem GMI do roku 2026 sektorowi proszkowemu odpowiadać będzie ponad 10% przychodów generowanych przez cały rynek farb lotniczych.

Europa centrum rozwoju

Autorzy raportu poświęcają również uwagę Europie. To tu swoją siedzibę ma kilku kluczowych wytwórców samolotów, którzy w Europie prowadzą również swoje działania badawczo-rozwojowe. Około 12% całych obrotów europejskiego przemysłu lotniczego przeznaczanych jest właśnie na badania i rozwój. Do działań tego typu zachęcają również miejscowe rządy. Za sprawą tego wszystkiego europejski przemysł aeronautyczny w prognozowanym okresie ma się rozwijać w tempie 5% rocznie.

Najważniejsi producenci skupiają się obecnie na rozwijaniu nowych produktów, by przyciągnąć uwagę klientów. Do ich grona należą firmy ze światowej czołówki wytwórców farb, tacy jak BASF, AkzoNobel, PPG Industries czy Sherwin-Williams, ale również Brycoat, Heinkel, Argosy International oraz IHI Ionbond.

Źrodło: Global Market Insights