a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweCzas na zmianę? Kolory samochodów 2016 według PPG

Czas na zmianę? Kolory samochodów 2016 według PPG

Koncern PPG opublikował własny raport na temat najpopularniejszych kolorów samochodów w roku 2016. Wynika z niego jednoznacznie, że wciąż rządzą barwy neutralne – ponad 75% wyprodukowanych w tym roku pojazdów miało kolor biały, czarny, szary lub srebrny.

kolory samochodów 2016 PPG

Fot. arch. PPG

Dane PPG nie odbiegają bardzo od tych zaprezentowanych przez Axaltę. Obydwa koncerny są zgodne, że rządzi biel – według Axalty białe auta stanowiły w tym roku 37% wszystkich wyprodukowanych na świecie samochodów, według PPG zaś 38%.

W Europie odcień biały osiągnął nieco mniejszy wyniki – 33%, ale i tak oznacza to wzrost o 2% w stosunku do roku 2015. Dalej uplasował się szary (18% – również wzrost o 2%), czarny (16% – spadek o 2%) i srebrny (10% – spadek o 2%). Niebieskie samochody stanowiły 8%, czerwone – 7%, beżowe – 7%, zielone – 1%.

Dominujący również globalnie biały (38%) zwiększył swój udział o 3%. Na drugim miejscu na świecie znajduje się czarny (16% – spadek o 1%), na trzecim – srebrny (12% – bez zmian), zaś na czwartym szary (10% – spadek o 1%). Jeśli chodzi o niebieski, czerwony, zielony i inne kolory, sytuacja wygląda podobnie jak w Europie.

Nieco bardziej zróżnicowane są preferencje klientów klientów w różnych segmentach rynku samochodowego. I tak – o ile biały zdecydowanie króluje wśród mini-vanów (64%!), o tyle już w segmencie aut luksusowych pierwsze miejsce zajmuje szary (28%), a w segmencie samochodów osobowych średniej wielkości – czarny (24%). Szczegółowe dane, dotyczące kolorów najpopularniejszych w różnych segmentach w Europie, można znaleźć na stronie PPG.

kolory samochodów 2016 PPG

Fot. arch. PPG

Specjaliści uchylają również rąbka tajemnicy, jeśli chodzi o przyszłość. Przede wszystkim ich zdaniem wzrośnie znaczenie niebieskiego. Już teraz ma stosunkowo silną pozycję wśród najpopularniejszych odcieni, zwłaszcza w Ameryce Północnej (10%) i Europie (8%), a ponadto w roku 2016 jego udział wzrósł o 3% w segmentach luksusowym, średnich rozmiarów i kompaktowych. Coraz częściej widać go na targach samochodowych, w tym na modelach koncepcyjnych. A jest to odcień, który projektanci z pewnością przywitają z otwartymi ramionami; operowanie jego nasyceniem, dobieranie różnych odcieni i efektów specjalnych daje bowiem im duże możliwości.

Źródło: PPG