Znamy już Kolory Roku 2021 wybrane przez Color Marketing Group. Kolory dla wszystkich kontynentów wyłonione zostały przez ponad 200 projektantów, którzy spotkali się pod koniec listopada w Arizonie.
Już od 57 lat eksperci z całego świata, członkowie Color Marketing Group, spotykają się, by stworzyć paletę najpopularniejszych 64 kolorów na kolejny sezon – z dwuletnim wyprzedzeniem. Wyznaczają w ten sposób trendy kolorystyczne dla wielu różnych branż. Każdy z czterech regionów świata wybiera swoje 16 odcieni, z których wyłoniony zostaje Kolor Roku. Oto Kolory Roku 2021!
Ameryka Północna – Mist
Według grupy z Ameryki Północnej w przyszłym roku królować będzie Mist – odcień nawiązujący do błękitnej mgły. Oczyszczający, wyciszający, to nowa, świeża wersja bladego niebieskiego – świetlista i pełna pozytywnej energii. Zdaniem ekspertów podbije branże: mody, wystroju wnętrz, farb, elektroniki konsumenckiej, dóbr konsumenckich i transportu.
Azja i Pacyfik – Uni-Coral
Kolorem Roku 2021 dla Azji i Pacyfiku będzie Uni-Coral – jaskrawy odcień z pogranicza pomarańczowego i czerwieni, która wręcz tryska radością i energią. Dlatego też zarówno inspiruje nas do zabawy, jak i motywuje do działania. Triumfy święcić będzie w świecie mody, branży sprzętu sportowego, zabawek oraz dekoracyjnych elementów wystroju.
Ameryka Łacińska – Renacer
Numerem 1 Ameryki Łacińskiej będzie Renacer – skomplikowany odcień powstały z mieszanki niebieskiego i czerwonego, łączący w sobie pierwiastek męski i kobiecy, naturę i duchowość. Ten energetyczny, nasycony fiolet to kolor przyszłości. Zdaniem ekspertów mocno namiesza na wybiegach mody oraz w komunikacji wizualnej.
Europa – Raison d’être
I wreszcie Europa – odcień ziemisty, a równocześnie przywodzący na myśl coś syntetycznego, podkreślający dwoisty charakter naszego życia. Poznawanie historii, ucieczka w rozrywkę, odkrywanie nowych potraw, kultur i wierzeń – wszystko to jest w tym kolorze, piaskowym odcieniu brązu z odrobiną fioletu. Zdaniem ekspertów królować będzie we wszystkich branżach, które przywiązują wagę do efektów (matowy, błyszczący, metaliczny).
Color Marketing Group to stowarzyszenie non-profit, powstałe w roku 1962. Skupia ekspertów od projektowania kolorystycznego z całego świata: projektantów, handlowców, naukowców zajmujących się kolorem, konsultantów, edukatorów i artystów.
Źródło, fot. arch. Color Marketing Group