Grupa Altana dołącza do grona producentów, którzy w minionym roku dobrze poradzili sobie z trudnymi warunkami na rynku. Sprzedaż firmy przekroczyła kolejny miliardowy próg.

W roku 2022 sprzedaż grupy Altana po raz pierwszy przekroczyła 3 mld €. Przychody na poziomie 3,021 mld € oznaczają wzrost w stosunku do roku poprzedniego aż o 13%.
Firma odporna na wstrząsy
W ciągu ostatnich dwóch lat, mimo bardzo trudnych warunków na rynku, firma zdołała zwiększyć sprzedaż łącznie o prawie 40%. Duże przychody ze sprzedaży w 2022 roku to efekt dobrego zarządzania cenami oraz pozytywnych efektów walutowych. Jak komentuje Martin Babilas, dyrektor generalny ALTANA AG:
Mimo wielu wyzwań Altana po raz kolejny ma za sobą udany rok. Minione dwanaście miesięcy potwierdziło raz jeszcze dwie mocne strony całego zespołu Altana. Po pierwsze: nasza firma jest odporna na wstrząsy nawet w trudnych czasach, przede wszystkim dzięki naszej sile finansowej i sile innowacji, a także elastyczna i skoncentrowana na kliencie. Po drugie: nie tylko reagujemy na czynniki zewnętrzne, ale aktywnie działamy, by odpowiedzieć na największe wyzwania naszych czasów – na czele ze zmianami klimatu.
Do wzrostu przychodów przyczyniły się wszystkie cztery oddziały tworzące grupę Altana. Największy z nich, Byk, specjalizujący się w produkcji m.in. dodatków do farb, zwiększył sprzedaż o 12% w stosunku do poprzedniego roku.
Jeszcze więcej pieniędzy na badania i rozwój
Mimo trudnych warunków na rynku Altana zwiększyła swoje i tak już stosunkowo wysokie nakłady na badania i rozwój. Obecnie wyniosły one 193 mln €, czyli o ponad 7% więcej w stosunku do roku poprzedniego. Dowodem na zaangażowanie firmy w prace rozwojowo-badawcze jest m.in. uruchomione w zeszłym roku laboratorium cyfrowe Byk.
Źródło: Altana