Koncern AkzoNobel przyłączył się do tegorocznych obchodów festiwalu homoseksualistów Gay Pride w Amsterdamie. Z okazji wydarzenia na przejściach dla pieszych przed siedzibą firmy w dzielnicy Zuidas i przed sławnym pomnikiem Homomonument rozwinięte dziś zostały pasy we wszystkich kolorach tęczy.
Kolorowa zebra przyozdobiła przejście dla pieszych przy pomniku Homonument, poświęconym osobom homoseksualnym prześladowanym z powodu swej orientacji. Aby promować wydarzenie, na barwnym przejściu odegrano też scenkę na wzór słynnej okładki płyty Beatlesów „Abbey Road”. Wzięła w niej udział dwójka pracowników AkzoNobel, Mike Lightfoot i Esther Meerstadt, amsterdamski Nightburgermeester (Ambasador Nocnego Życia) Mirik Milan oraz drag queen Hoax.
Z okazji Gay Pride AkzoNobel ogłosił także specjalny konkurs na najlepsze odtworzenie sceny z „Abbey Road”. Aby wziąć udział, należy przesłać swoje zdjęcie na adres truecolors@akzonobel.com oraz opublikować je na Twitterze z hashtagiem #floatingcolors do 5 sierpnia 2013. Do zwycięzcy powędrują farby AkzoNobel o wartości 500 euro oraz unikatowe koszulki.
AkzoNobel ma również uczestniczyć w festiwalu, wystawiając swą łódkę w trakcie słynnej Canal Parade pod hasłem „Show Your True Colors”. W trakcie zaplanowanego na 3 sierpnia wydarzenia 80 łódek popłynie kanałami Amsterdamu. Podziwiać je będzie około 500 tysięcy widzów.
Źródło: AkzoNobel