Trzęsienie ziemi, które dotknęło Maroko, wywołało falę solidarności i wsparcia. Wśród tych, którzy zdecydowali się pomóc dotkniętym kataklizmem, są również producenci farb.
W wyniku trzęsienia ziemi zginęły przynajmniej 2000 osób, wielu mieszkańców straciło dach nad głową. Na pomoc dotkniętym katastrofą koncern Jotun przeznaczył 1 mln NOK (prawie 100 000 $), przekazany na ręce Czerwonego Krzyża.
Odpowiedzialne reagowanie
Trzęsienie ziemi o magnitudzie 6,8 dotknęło środkowe Maroko w piątek 8 września. Jak mówi Kari-Ellen Liverod, dyrektorka ds. komunikacji w Jotun:
Częścią naszej strategii CSR jest odpowiedzialne reagowanie w regionach, w których jesteśmy obecni jako firma. Dlatego Jotun chce odpowiedzieć wsparciem finansowym na kryzysową sytuację, jaka nastąpiła w Maroku. Wybierając na pośrednika Czerwony Krzyż, jesteśmy pewni, że środki zostaną wykorzystane zgodnie z naszymi intencjami.
Zespoły Marokańskiego Czerwonego Krzyża pojawiły się w miejscu kataklizmu natychmiast, ściśle współpracując z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i lokalnymi władzami. Zapewniają pierwszą pomoc, transport rannych do szpitali oraz wsparcie psychologiczne.
Trudna akcja ratownicza
Trwająca w Maroku akcja ratownicza nie jest łatwa – niektóre z najciężej dotkniętych kataklizmem lokalizacji położone są w górach, w miejscach trudno dostępnych. Tym cenniejsze jest wsparcie organizacji niosących pomoc bezpośrednio na miejscu.
Źródło: coatingsworld.com