a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweZrównoważone paliwo do dostaw produktów

Zrównoważone paliwo do dostaw produktów

Paliwo lotnicze SAF to jeden ze sposobów na to, by ograniczyć emisję gazów cieplarnianych w trakcie transportu produktów. Jeden z wytwórców farb został właśnie członkiem specjalnego programu jednego z przewoźników, zgadzając się na wykorzystanie SAF w ramach swoich dostaw.

Fot. arch. DHL

Kolejny krok na drodze do realizacji swoich celów klimatycznych podjęła firma IGL Coatings. Producent farb i powłok został klientem programu GoGreen Plus zainicjowanego przez DHL.

Skuteczne ograniczanie śladu węglowego

Zapoczątkowany w tym roku program GoGreen Plus umożliwia klientom skuteczne ograniczanie śladu węglowego w swoich łańcuchach dostaw dzięki określaniu ilości zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF – ang. sustainable aviation fuel), jaka ma być zużywana przy realizacji ich dostaw. Paliwo SAF jest mieszane ze standardowym, by ograniczyć emisję dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych. Jak komentuje Keong Chun Chieh, dyrektor generalny i założyciel IGL Coatings:

W IGL Coatings zawsze dążyliśmy do tego, by łączyć rozwój firmy ze zrównoważonymi praktykami. SAF jest dla nas fundamentem na drodze do przyspieszenia redukcji emisji w ramach Zakresu 3 oraz dekarbonizacji naszego rosnącego światowego biznesu.

Uczestnictwo IGL Coatings w programie GoGreen Plus dotyczy wszystkich zagranicznych szlaków handlowych i jest kolejnym z wielu działań ekologicznych podjętych przez firmę od roku 2019. Oprócz oferowania przyjaznych środowisku środków czyszczących i powłok, producent wprowadził m.in. również – we współpracy z Plastic Bank z siedzibą w Kanadzie – w pełni recyklingowalne opakowania oraz zorganizował w Malezji akcję sadzenia drzew, w ramach której nasiona umieszczane były w koszyczkach otrzymanych właśnie z poddanych recyklingowi opakowań.

Zrównoważone paliwo

Paliwo SAF otrzymywane jest z odzyskanych odpadów i resztkowych surowców. W porównaniu z konwencjonalnym paliwem jest ono w stanie ograniczyć emisję nawet o 80%. GoGreen Plus to element planu działania Deutsche Post DHL Group do roku 2030, zgodnie z którym przynajmniej 30% zapotrzebowania na paliwo ma zostać pokryte paliwem zrównoważonym.

Źródło: IGL Coatings