a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbPigmenty i dodatkiProducent surowców wykorzystuje sztuczną inteligencję

Producent surowców wykorzystuje sztuczną inteligencję

Czy sztuczna inteligencja może wspierać innowacje w branży farb? Jeden z producentów surowców udowadnia, że tak. By wykorzystać AI w swoich działaniach, nawiązał właśnie współpracę z jedną z firm informatycznych z Doliny Krzemowej.

Fot. Placidplace / pixabay.com

Firma Dorfner, producent minerałów dla branży farb i powłok, ogłosiła ważny krok na drodze do udoskonalenia swoich formuł produktowych. Zamierza to osiągnąć przy wsparciu sztucznej inteligencji (AI) – w tym celu nawiązała współpracę z Citrine Informatics.

Wsparcie w trudnych czasach

Wykorzystując algorytmy AI oraz zaawansowaną analizę danych (posługując się dekadą danych historycznych), Dorfner stworzył sobie szersze możliwości optymalizacji formuł farb, opracowywania nowych surowców i napędzania zrównoważonego rozwoju. Jak komentuje Mikro Mondan, dyrektor generalny Dorfner:

Ta strategiczna inicjatywa oznacza dla Dorfner ważny krok naprzód, potwierdzający zaangażowanie na rzecz innowacji w branży farb i powłok. W przyszłości planujemy wdrożenie tej technologii także w innych jednostkach biznesowych naszej firmy.

Peter Van Herzele, dyrektor działu Business Unit Coating Solutions w Dorfner, dodaje, że ostatnie kilka lat przyniosło wiele wyzwań dla dostawców surowców i twórców formuł farb – takich jak pandemia, trudności logistyczne oraz rosnące ceny energii. Specjalistyczna platforma Citrine oraz wsparcie techniczne firmy dają doskonałe możliwości łączenia danych, a tym samym opracowywania lepszych i lepiej spełniających potrzeby klientów formuł w tych trudnych czasach.

Duże możliwości w czasach zmian

Greg Mulholland, dyrektor generalny Citrine Informatics, podkreślił, że również jego firma bardzo cieszy się ze współpracy z partnerami takimi jak Dorfner, którzy wykorzystują platformę Citrine do napędzania innowacji i tworzenia nowej wartości dla swoich klientów. Dodał, że sztuczna inteligencja daje szczególnie duże możliwości w czasach dynamicznych zmian na rynku i konieczności szybkiego na nie reagowania.

Źródło: Polymers Paint Colour Journal