a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbPigmenty i dodatkiZielony transport z fabryki w Finlandii

Zielony transport z fabryki w Finlandii

Producent nadtlenku wodoru uczynił kolejny krok na drodze do dekarbonizacji działań swojego zakładu w Finlandii. Po przejściu na energię wiatrową postawił na bardziej przyjazny środowisku transport.

Fot. arch. Solvay

Solvay nawiązał współpracę z firmami transportowymi Kiitosimeon i Adams Logistics. Celem jest obniżenie śladu węglowego swojej fabryki w Voikkaa w Finlandii.

Przejście na biopaliwa

Specjalizujący się w produkcji nadtlenku wodoru zakład w Voikkaa posiada zdolność produkcyjną na poziomie 85 kiloton. Czyni go to największą jednostką wytwarzającą nadtlenek wodoru w kraju oraz jedną z największych w Europie.

Problemem jest jednak duża ilość dwutlenku węgla generowanego w trakcie transportu. Każdego roku z Voikkaa realizowanych jest kilka tysięcy dostaw, które w sumie generują emisję ponad 850 ton dwutlenku węgla. W ramach współpracy z Kiitosimeon i Adams Logistics dostawy te realizowane będą z użyciem biopaliw, co pozwoli znacząco obniżyć emisję. Jak komentuje Carlos Silveira, prezes Solvay Peroxides:

Jesteśmy zdeterminowani, by robić wyraźne postępy w ramach naszego klimatycznego planu działania. Współpraca z firmami transportowymi, w ramach której transport naszego nadtlenku wodoru z Finlandii odbywać się będzie z wykorzystaniem biopaliw, oznacza znaczący krok w kierunku redukcji śladu węglowego.

O 80% mniej dwutlenku węgla

Od roku 2023 zakład w Voikkaa działa w 100% w oparciu o energię z elektrowni wiatrowych, zielony transport jest więc kolejnym krokiem na drodze do dekarbonizacji działań fabryki. Przejście z diesla na biopaliwa ma ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 700 ton, co aż oznacza 80-procentową redukcję.

Źródło: Solvay