Producent nadtlenku wodoru uczynił kolejny krok na drodze do dekarbonizacji działań swojego zakładu w Finlandii. Po przejściu na energię wiatrową postawił na bardziej przyjazny środowisku transport.
Solvay nawiązał współpracę z firmami transportowymi Kiitosimeon i Adams Logistics. Celem jest obniżenie śladu węglowego swojej fabryki w Voikkaa w Finlandii.
Przejście na biopaliwa
Specjalizujący się w produkcji nadtlenku wodoru zakład w Voikkaa posiada zdolność produkcyjną na poziomie 85 kiloton. Czyni go to największą jednostką wytwarzającą nadtlenek wodoru w kraju oraz jedną z największych w Europie.
Problemem jest jednak duża ilość dwutlenku węgla generowanego w trakcie transportu. Każdego roku z Voikkaa realizowanych jest kilka tysięcy dostaw, które w sumie generują emisję ponad 850 ton dwutlenku węgla. W ramach współpracy z Kiitosimeon i Adams Logistics dostawy te realizowane będą z użyciem biopaliw, co pozwoli znacząco obniżyć emisję. Jak komentuje Carlos Silveira, prezes Solvay Peroxides:
Jesteśmy zdeterminowani, by robić wyraźne postępy w ramach naszego klimatycznego planu działania. Współpraca z firmami transportowymi, w ramach której transport naszego nadtlenku wodoru z Finlandii odbywać się będzie z wykorzystaniem biopaliw, oznacza znaczący krok w kierunku redukcji śladu węglowego.
O 80% mniej dwutlenku węgla
Od roku 2023 zakład w Voikkaa działa w 100% w oparciu o energię z elektrowni wiatrowych, zielony transport jest więc kolejnym krokiem na drodze do dekarbonizacji działań fabryki. Przejście z diesla na biopaliwa ma ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 700 ton, co aż oznacza 80-procentową redukcję.
Źródło: Solvay