REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Wyniki PPG w IV kw. oraz w 2012 roku

Koncern PPG opublikował swoje wyniki finansowe uzyskane w ostatnim kwartale roku 2012. Zysk ze sprzedaży netto wyniósł 3,6 mld dolarów, a więc wzrósł o 1 mld w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim, zaś dochody netto, nie licząc opłat nieokresowych, ukształtowały się na poziomie 227 mln (co oznacza wzrost o 11 mln).

fot. Sorinus (stockfreeimages.com)

Prócz wyników z minionego kwartału podano również dane dla całego roku 2012. Roczna sprzedaż wyniosła 15,2 mld (wzrost o 2% w stosunku do uzyskanego w 2011 przychodu 14,9 mld), jednak całoroczny dochód netto okazał się mniejszy niż w 2011 (941 mln w stosunku do 1,1 mld).

Powłoki przyniosły w tym kwartale duże dochody, większe o 30% w stosunku do ostatniego kwartału 2011. Mocno trzymają się także materiały optyczne i specjalnego przeznaczenia. Straty zanotowano za to w oddziale szkła, co spowodowane jest kryzysem na rynku włókien szklanych.

Sytuacja w poszczególnych oddziałach firmy ukształtowała się następująco:

  • Performance Coatings (Powłoki Specjalne) – sprzedaż 1,2 mld dolarów (wzrost o 1% w stosunku do ubiegłego roku), dochód 177 mln (wzrost o 26%). Największe zyski przyniosły produkty dla aeronautyki, przemysłu samochodowego oraz architektury (zwłaszcza na rynku amerykańskim). Czynnikiem nieznacznie hamującym rozwój tego sektora był natomiast spadek liczby budowanych statków, a więc mniejsze zapotrzebowanie w przemyśle morskim.
  • Industrial Coatings (Powłoki Przemysłowe) – sprzedaż 1,1 mld (wzrost o 9%), dochód 144 mln (wzrost o 38 mln). Stabilne zyski przyniósł rynek północnoamerykański oraz obszary rozwijające się, wciąż słabo natomiast wygląda sytuacja w Europie. Największym powodzeniem cieszyły się powłoki samochodowe OEM oraz opakowaniowe, nieznacznie spadło zaś zapotrzebowanie na powłoki w elektronice.
  • Architectural Coatings EMEA (Powłok Architektoniczne – Europa, Środkowy Wschód i Afryka) – sprzedaż 465 mln (wzrost o 4%), dochód 9 mln (wzrost o 1 mln). Pewne straty przyniosły niekorzystne wahania walutowe, co jednak udało się zrekompensować dzięki korzyściom z przyłączenia firmy Dyrup (styczeń 2012).
  • Optical and Specialty Materials (Materiały Optyczne i Specjalne) – sprzedaż 272 mln (wzrost o 5%), dochód 68 mln (wzrost o 15 mln). Oddział ten dźwignął się po trudnym trzecim kwartale 2012, zysk przyniosło zaś przede wszystkim większe zapotrzebowanie na produkty optyczne oraz wprowadzenie nowej generacji soczewek – Transitions.
  • Glass (Szkło) – sprzedaż 241 mln (spadek o 15 mln), dochód 8 mln (spadek o 11 mln). Mimo wzrostu zapotrzebowania na szkło płaskie, zanotowano duże straty z powodu niekorzystnej sytuacji na rynku włókien szklanych. Nie udało się tego zrekompensować nawet znacznym obniżeniem kosztów produkcji.

Na najbliższą przyszłość prezes PPG, Charles E. Bunch, planuje nowe inwestycje i zakupy. Priorytetem jest ostateczne sfinalizowanie sprzedaży i przekazania oddziału artykułów chemicznych firmie Georgia Gulf Corporation, co nastąpić ma już pod koniec stycznia. W pierwszym i drugim kwartale 2013 podjęte natomiast zostaną operacje związane z przejęciem północnoamerykańskiego oddziału farb architektonicznych AkzoNobel.

Źródło: PPG

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA