Hempel to kolejny koncern z branży farb, który zaprezentował swoje wyniki za rok 2022. I kolejny, który ma powody do zadowolenia – mimo bardzo trudnych warunków na rynku odnotował wzrosty, w niektórych przypadkach rekordowe.
W roku 2022 Hempel osiągnął rekordowy organiczny wzrost przychodów – 12,7%. Uzyskane przychody wyniosły 2,159 mld €, czyli o 415 mln € więcej niż w zeszłym roku. Również skorygowany zysk EBITDA był wyższy niż w roku 2021 – wyniósł 257 mln €, czyli o 52 mln € więcej.
Strategiczne kamienie milowe
Dobre wyniki finansowe mimo niekorzystnych warunków na rynku udało się osiągnąć przede wszystkim za sprawą podwyżek cen oraz dokonanych przejęć. Jak komentuje Michael Hansen, prezes i dyrektor generalny grupy Hempel:
Nasze wyniki pokazują, że radzimy sobie bardzo dobrze i pracujemy zespołowo z korzyścią dla naszych klientów, współpracowników, właściciela oraz społeczności, których jesteśmy częścią. W trakcie minionego, pełnego wyzwań roku osiągnęliśmy kilka strategicznych kamieni milowych.
Oddział Marine zakończył rok z przychodami na poziomie 626 mln € i organicznym wzrostem przychodów 33,1% – najwyższym w historii dla tego biznesu. Ponadto Hempel m.in. rozbudował sieć swoich sklepów oraz ofertę farb dekoracyjnych oraz wprowadził na rynek unikatową technologię do zabezpieczania krawędzi natarcia łopat turbin wiatrowych [https://www.rynekfarb.pl/powloka-lep-o-najwyzszej-odpornosci-na-erozje-deszczowa/].
Efektywniejsze działanie i nowe inwestycje
Plany Hempel na rok 2023 są ambitne. Michael Hansen opisuje je słowami:
Nasza ścieżka jest bardzo ambitna i odkąd w roku 2020 zainicjowaliśmy strategię Double Impact, silnie koncentrowaliśmy się na wzroście sprzedaży. Idąc naprzód, nadal zgodnie ze strategią, chcemy zapewnić efektywniejsze finansowo działanie naszego biznesu oraz znacząco zwiększyć marżę EBITDA. To zaś pozwoli nam jeszcze bardziej inwestować w nowe, zrównoważone rozwiązania dla naszych klientów.
Pełen raport Hempel za rok 2022, liczący ponad 100 stron, pobrać można ze strony firmy.
Źródło: Hempel