Firma Jotun podpisała nowy kontrakt z norwesko-szwedzką spółką Wallenius Wilhelmsen. Dotyczy on zastosowania jej systemu przeciwporostowego Hull Performance Solutions (HPS) na 42 okrętach w zaawansowanej flocie ro-ro.
System HPS obejmuje wysokiej jakości farbę przeciwporostową SeaQuantum X200 oraz rozwiązania techniczne i cyfrowe, które pozwalają dokładnie monitorować stan powierzchni kadłuba. Wszystko to, aby zwiększyć wydajność okrętu, zmniejszyć koszty paliwa oraz ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Rozpoczęcie współpracy z Wallenius Wilhelmsen komentuje Ulf Skovli, regionalny dyrektor ds. sprzedaży, Jotun Marine Scandinavia:
To bardzo ważny kontrakt z prawdziwym liderem w branży. Wallenius Wilhelmsen to szanowany armator i operator okrętów, znany z zaangażowania w innowacje, optymalizację standardów operacyjnych oraz troskę o środowisko. Dużym wyróżnieniem jest więc, że wybrał jako partnera technologicznego właśnie firmę Jotun i uwierzył w możliwości systemu HPS.
Porastanie to jeden z największych problemów branży morskiej, zmniejszający wydajność okrętów oraz prowadzący do większego zużycia paliwa i większej emisji szkodliwych gazów. Zgodnie z wynikami badań zużycie paliwa mogłoby spaść o 20%, gdyby tylko udało się utrzymać kadłuby statków wolne od przyczepiających się do nich organizmów morskich. Jak mówi Geir Fagerheim, SVP Marine Operations, Wallenius Wilhelmsen:
Jako firma koncentrujemy się na zrównoważonym rozwoju oraz zmniejszaniu wpływu naszych działań na środowisko. Utrzymywanie czystego kadłuba to w tym wypadku podstawa. System HPS pozwoli nam nie tylko zrealizować ten cel, ale również stanowi dla nas cyfrowe okno, które pozwoli nam analizować, w jaki sposób stan kadłuba wpływa na osiągnięcia floty, wydajność oraz emisję. Cieszymy się, że możemy wyruszyć w tę podróż wraz z Jotunem.
System HPS został opracowany i wprowadzony na rynek w roku 2011. Od tamtej pory został już zastosowany na blisko 1000 okrętach.
Źródło: Jotun