Tikkurila doszła do porozumienia z lokalnym zarządem w sprawie sprzedaży swoich oddziałów w Serbii i Macedonii. Oznacza to, że bałkańskie oddziały Tikkurila uniezależnią się i przejdą całkowicie w ręce ich obecnego zarządu. Rynek bałkański nie spełnił oczekiwań firmy.
Tikkurila wkroczyła na rynek bałkański w roku 2011, przejmując działalność serbskiego wytwórcy farb Zorka Color. Od dłuższego czasu jednak bałkański oddział nie przynosił zysków. Region rozwija się wolniej, niż wcześniej przewidywano, a zapotrzebowanie na wysokiej jakości produkty – w jakich specjalizuje się fiński koncern – pozostaje niewielkie. Dlatego też w ramach swojego programu zwiększania rentowności i konkurencyjności zarząd Tikkurili zdecydował się sprzedać oddziały w Serbii i Macedonii.
Łączne przychody tych dwóch podmiotów w roku 2016 wyniosły ok. 13 mln €. Zatrudniają one 130 osób. Transakcja sprzedaży ma zostać zamknięta w pierwszym kwartale 2018. Sprzedane oddziały, choć niezależnie zarządzane, w dalszym ciągu będą dystrybuować produkty marki Tikkurila.
Źródło: Tikkurila