REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Szybsza i tańsza obróbka karoserii z procesem Henkel

Opracowany przez firmę Henkel przy wsparciu koncernu Audi dwuetapowy proces Bonderite pozwala na obróbkę wstępną karoserii samochodowej wykonanej z wielu metali, nawet o wysokiej zawartości aluminium. Niegdyś – technologiczna nowinka, dziś stał się standardem stosowanym na całym świecie.

Henkel Bonderite obróbka wstępna karoserii

Fot. arch. Henkel

Proces może być stosowany w przypadku karoserii wykonanych z wielu metali, o zawartości aluminium nawet do 100%. Wcześniej standardem jeśli chodzi o obróbkę wstępną karoserii było fosforowanie cynkowe, miało ono jednak jeden poważny mankament – w przypadku wysokiej zawartości aluminium w metodzie tej powstawała duża ilość odpadów, które trudno było później usunąć z kąpieli i z obrabianej powierzchni.

Opracowana przez ekspertów Henkla technologia okazała się więc cenną alternatywą. Ze względu na różne właściwości stali i aluminium, obróbka odbywa się na dwóch poziomach. Metoda pozwala zastosować większą zawartość aluminium bez obawy o ilość odpadów oraz, w konsekwencji, większe wydatki i wyższe zużycie środków chemicznych. Proces jest również szybszy.

Firma Audi była pierwszym producent aut, który włączył tę technologię do swojego procesu produkcyjnego. Dziś metoda ta jest już standardem, wykorzystywanym przez wielu wytwórców samochodów, ponieważ jest efektywna, wymaga niewielkich nakładów energii i generuje mało odpadów. Jak mówi Peter Kuhm, dyrektor oddziału Automotive Surface Treatment Europe w Henkel Adhesive Technologies:

Dwuetapowy proces obróbki wstępnej Bonderite dla karoserii wykonanych z wielu metali zapewnia doskonałą ochronę przed korozją, a równocześnie zmniejsza koszty produkcji. Jesteśmy bardzo dumni z naszej współpracy, nie tylko z Audi, ale również z innymi światowymi producentami samochodów.

Źródło: pcimag.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA