a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweSzary świat hi-tech? Czas na kolor!

Szary świat hi-tech? Czas na kolor!

Na rynku elektroniki zaczyna się robić kolorowo – pojawiły się nowe, barwne modele iPhonów i nowe odcienie głośników Google Home Mini. Czy to znak, że powinniśmy zacząć odważniej wybierać odcienie, zamiast stawiać na te neutralne? Czy nadchodzi nowa, kolorowa fala w branży urządzeń? Na łamach portalu Coatings World problem analizuje Allison Heape z PPG.

hi-tech kolor

Fot. StockSnap / pixabay.com

2018 był rokiem bólu głowy. Skandale, wycieki danych, alarmowanie o uzależnieniu od mediów społecznościowych, kakofonia tweetów i fałszywych newsów. Wszystko to sprawia, że trudno ze spokojem spoglądać na telefon czy tablet. Zgodnie z badaniem Next 50 przeprowadzonym przez Intel, 40% klientów uważa, że technologie przyszłości mogą przynieść równie dużo złego, co dobrego. Wygląda więc na to, że patrzymy na nasze urządzenia mobilne z coraz większą niechęcią.

Co mogą w tej sytuacji producenci? Oczywiście nie mają wpływu na to, jak klienci używać będą ich produktów, mają za to sporo do powiedzenia w kwestii estetyki. I choć być może nie brzmi to przekonująco, wyjście poza dobrze znane odcienie neutralne może pomóc podreperować trochę wizerunek i wzbudzić na nowo dobre emocje.

To dlatego projektanci sprzętu elektronicznego biorą pod uwagę odcienie, jakich nigdy wcześniej nie wykorzystywali. To nie przypadek, że mamy coraz więcej urządzeń w jasnych i przyjaznych lub uspokajających, pastelowych odcieniach. Zabawa, optymizm, spokój – oto skojarzenia, jakie wywołuje podobna paleta. Kolory te przenoszą klientów dokładnie tam, gdzie potrzebują się oni znaleźć w dobie gdy smartfony i tablety są postrzegane zarówno jako przyjaciel, jak i wróg.

Badania potwierdzają, że odcień jest przy wyborze produktu coraz ważniejszym kryterium. Nic więc dziwnego, że nad nowymi barwami urządzeń w każdej szanującej się firmie pracuje dziś sztab ludzi. Zrób to dobrze – twój znak firmowy będzie budził dobre skojarzenia, zrób to źle – przylepią ci łatkę marki bez gustu. Kolor ma znaczenie!

Allison Heape jest globalnym managerem ds. stylistyki koloru w PPG Industrial Coatings. Od 12 lat zajmuje się kolorystyką powłok dla branży przemysłowej.

Źródło: coatingsworld.com