Firma Jotun ogłosiła swoje wyniki finansowe za pierwsze osiem miesięcy roku 2012. Są one bardzo pozytywne – całkowita sprzedaż wyniosła 7 686 milionów norweskich koron (co oznacza wzrost o 9% w stosunku do tego samego okresu w roku 2011), zaś zysk operacyjny przed amortyzacją – 888 milionów NOK (wzrost o 18%).
Jak twierdzi prezes Jotun, Morten Fon, na sukces finansowy złożyły się dynamiczny rozwój firmy, dobra taktyka cenowa, wysoka jakość produktów oraz sprzyjająca sytuacja na rynku surowców. Głównym źródłem dochodów były farby dekoracyjne i ochronne, najchętniej kupowane w krajach skandynawskich, na Bliskim Wschodzie oraz w południowo-wschodniej Azji. Doskonale spisywał się również sektor powłok dla przemysłu morskiego oraz farb proszkowych.
Wzrost dochodów pociąga za sobą nowe inwestycje. Firma rozszerza obecnie swoje wpływy w takich krajach jak Kambodża, Maroko, Algeria, Birma czy Bangladesz oraz buduje nowe zakłady produkcyjne w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Rosji i Brazylii, a także w rodzimej Norwegii. Koszt tych operacji w roku 2012 wyniósł jak do tej pory 402 mln NOK. Jest to dowód na to, że zarząd firmy nie spoczywa na laurach, lecz myśli perspektywicznie i stawia na długoterminowy rozwój.
Źródło: Jotun