Mimo wyzwań na rynku niektórzy producenci farb w minionym roku radzili sobie doskonale. Jednym z nich jest duński Hempel, który odnotował najwyższy wzrost organiczny w historii firmy.
Rok 2023 okazał się rekordowy dla firmy Hempel. Uwagę zwraca przede wszystkim najwyższy w historii wzrost organiczny (13,7%) oraz przychody ze sprzedaży na poziomie 2,351 mld € – czyli o 192 mln € więcej niż w roku poprzednim.
Osiągnięcia we wszystkich biznesach
Duży wzrost odnotowano również w przypadku skorygowanego zysku EBITDA – z 258 mln € 2 roku 2022 do 349 mln € w roku 2023. Jak komentuje Michael Hansen, prezes grupy Hempel i dyrektor generalny Hempel A/S:
Hempel osiągnął w 2023 roku rekordowe wyniki. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele, które udało nam się zrealizować z nawiązką. Zawdzięczamy to doskonałym osiągnięciom we wszystkich naszych biznesach.
Oddziały farb morskich (Marine) oraz dla energetyki (Energy) odnotowały kolejno wzrost organiczny na poziomie 26,2% oraz 18,6%. Oddział Decorative utrzymał swoją pozycję jako jednostka konsumencka o największych przychodach ze sprzedaży (792 mln €), zaś oddział Infrastructure zwiększył sprzedaż o 9,6%.
Na drodze do podwojenia przychodów
Wyniki osiągnięte przez Hempel pokazują, że strategia Double Impact okazała się skuteczna. Jak dodaje Michael Hansen:
W 2020 roku wdrożyliśmy strategię Double Impact, by dostarczać innowacyjne, zrównoważone rozwiązania oznaczające korzyści dla naszych klientów oraz całego społeczeństwa. Wstępnie nasza strategia miała jeden wyraźny cel – podwojenie przychodów ze sprzedaży w ciągu pięciu lat. Jesteśmy na dobrej drodze, by ten cel osiągnąć.
Źródło: Hempel