a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweProdukty PPG i Covestro na słonecznym samochodzie

Produkty PPG i Covestro na słonecznym samochodzie

Młodzi konstruktorzy z Niemiec oraz eksperci PPG i Covestro połączyli siły, by udowodnić, że samochody napędzane energią słoneczną wcale nie są odległą przyszłością, a technologią w zasięgu ręki! Ich pojazd startuje właśnie w zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2017.

PPG Covestro słoneczny samochód

Fot. arch. Covestro

Team Sonnenwagen to grupa 45 młodych naukowców z uczelni RWTH Aachen oraz FH Aachen (Aachen University of Applied Sciences). Zbudowany przez nich we współpracy z PPG i Covestro pojazd wystartował w trwających właśnie w Australii zawodach Bridgestone World Solar Challenge 2017.

Lakier vs. pustynne upały

Covestro jako złoty sponsor zespołu dostarcza materiały oraz wsparcie techniczne. A przy okazji – testuje swoje lakiery w niezwykle ciężkich warunkach, panujących na trasie. W październiku na australijskiej pustyni temperatura może dochodzić nawet do 45˚C! Do tego wszelkie materiały narażone są na intensywne działanie promieniowania UV.

Najważniejszą ochroną przed tymi czynnikami jest zastosowana na aucie trójwarstwowa powłoka poliuretanowa od PPG. Jest to system przeznaczony do ochrony części karoserii wykonanych z kompozytów z włóknami węglowymi. Lakier nawierzchniowy dodatkowo zawiera dostarczony przez Covestro utwardzacz pochodzenia biologicznego, Desmodur eco N 7300. Jego komponenty węglowe w 70% pochodzą z biomasy, co redukuje wpływ na środowisko o ok. 30%. A przy tym gwarantuje równie doskonałą wytrzymałość, co standardowe produkty.

PPG i Covestro – zgrani partnerzy

Lakier został zaaplikowany w centrum szkoleniowym PPG w Hilden. Amerykański koncern i Covestro współpracują od wielu lat, pokazując, jak ważną rolę odgrywają lakiery i powłoki w przypadku dzisiejszych środków transportu.

Zawody Bridgestone World Solar Challenge trwają od 8 do 15 października. Uczestnicy mają do pokonania 3000 km z Darwin do Adelaide – bez użycia choćby kropli paliwa.

Źródło: coatingsworld.com