Kevin Torfs, Cromax Brand Manager na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA), o gotowości Cromax na przyszłość w piątą rocznicę funkcjonowania tej pionierskiej marki.
Marka Cromax odrodziła się w 2013 r. pod nowym szyldem i logo. Pięć lat później jest silniejsza niż kiedykolwiek, a zawdzięcza to postępowi technologicznemu. Jako globalna marka renowacyjna premium należąca do firmy Axalta, Cromax jest pionierem w obszarze innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają klientom modernizować swoje warsztaty i metody pracy. Dzięki zaawansowanym cyfrowym narzędziom do zarządzania kolorami oraz różnym systemom lakierniczym, a także naciskowi na zrównoważony rozwój i ciągłe szkolenia, Cromax przyczynia się do wydajniejszej pracy swoich warsztatów.
Więcej niż lakier
„Obecnie liczy się nie tylko lakier, ale też wszystko, co z nim związane. Dlatego podczas prac nad nowymi usługami i narzędziami bierzemy pod uwagę każdy etap naprawy. Wychodząc naprzeciw potrzebom warsztatów lakierniczych oferujemy rozwiązania sprzyjające wydajniejszej pracy i optymalizacji procesów. Wspieramy lakierników tak, aby klienci wybierali ich jak najczęściej” – tłumaczy Kevin Torfs.
Większa mobilność, większa wydajność
Przyszłość jest w dużym stopniu uzależniona od postępu w dziedzinie połączeń mobilnych. Cromax od wielu lat oferuje warsztatom najwyższej klasy narzędzia do dobierania kolorów, co zawdzięcza innowacyjności Axalty w dziedzinie technologii cyfrowych. Na początku 2019 r. eksperci z Cromax poszli o krok dalej udostępniając warsztatom systemem ChromaConnect do zarządzania kolorami w chmurze, który zapewnia lakiernikom pełną swobodę pracy oraz elastyczność.
„To pierwszy tego typu w pełni cyfrowy system do zarządzania kolorami, który oferuje lakiernikom maksymalną swobodę i elastyczność pracy dzięki bezprzewodowej obsłudze wszystkich cyfrowych procesów – od dobierania koloru po mieszanie. Największą zaletą jest brak potrzeby korzystania z komputera stacjonarnego” – mówi Kevin Torfs.
Wszystkie procesy zarządzania kolorem w systemie ChromaConnect odbywają się bezprzewodowo. Lakiernicy mają natychmiastowy dostęp do takich funkcji, jak pomiary spektrofotometru, karty zleceń i receptury kolorów, z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu, np. smartfonu lub tabletu, oraz dowolnego miejsca – zarówno w pojedynczym warsztacie, jak i całej sieci warsztatów. Lakiernicy mogą kontrolować każdy aspekt zarządzania kolorem za pośrednictwem urządzeń podłączonych do Wi-Fi – także bezprzewodowych wag i drukarek – jak również najbardziej zaawansowanego spektrofotometru Cromax – ChromaVision Pro Mini – a także platformy ChromaWeb, czyli kompleksowej bazy danych kolorów w chmurze.
Zrównoważona przyszłość
Obniżanie zużycia energii to kluczowy element zrównoważonego rozwoju oraz istotny czynnik dla wielu warsztatów. Energia stanowi dla nich istotną pozycję na liście kosztów. Dlatego też wiele produktów Cromax – m.in. nowe podkłady Ultra Performance Non-Sanding Surfacer NS2081, NS2084 i NS2087 z serii Ultra Performance Energy System – powstaje z myślą o szybszej realizacji prac i optymalnym zużyciu energii w warsztacie. Ultra Performance Energy System powstał z użyciem rewolucyjnej technologii Axalty, umożliwiającej wykorzystanie wilgotności powietrza do skrócenia czasu schnięcia. Podkład zmniejsza zużycie energii i obniża jej koszty, dzięki czemu warsztaty mogą pracować szybciej i wydajniej. Obecnie warsztaty mogą swobodnie dobierać produkty w zależności od ilości pracy, a zatem są w stanie uzyskać idealną równowagę pomiędzy tempem pracy a zużyciem energii.
Rozwiązania na każdą potrzebę
„Każdy warsztat ma własne cele biznesowe. Może to być oszczędzanie energii, wydajna realizacja dużej ilości zleceń lub uzyskanie znakomitego połysku. Poza Ultra Performance Energy System eksperci z Cromax opracowali także inne systemy napraw, dopasowane do różnych potrzeb warsztatów, w tym Energy Saving System, Ultra Productive System, Performance System, Value System, Plastic Repair System czy rozwiązania na potrzeby wykończeń specjalnych. Każdy z nich pomaga klientom w doborze procesu naprawy oraz jest powiązany z rekomendowanym zestawem produktów Cromax” – mówi Kevin Torfs.
Poza puszką lakieru
Modernizacja warsztatów oznacza nie tylko wskazywanie właściwego kierunku, lecz także pomoc w jego obraniu. Innowacyjne produkty to jedno, ale zadbanie, aby użytkownicy końcowi dokładnie wiedzieli, jak z nich korzystać, to zupełnie inna sprawa.
W Cromax działy zajmujące się szkoleniami i wsparciem są równie istotne, co zespoły badawczo-rozwojowe. Prawidłowe stosowanie produktów przekłada się na znakomite efekty i wydajną pracę.
W 2018 r. Centrum Szkoleniowe Cromax w Mechelen (Belgia) obchodziło 30-stą rocznicę otwarcia. Jest to główne europejskie centrum szkoleniowe Cromax dla lakierników. Bogaty wybór kursów pozwala doskonalić umiejętności z różnych dziedzin, nie tylko lakierowania. Tematyka szkoleń jest bardzo zróżnicowana – od marketingu i zarządzania warsztatem po BHP i ochronę środowiska.
Pięć lat za pasem
Patrząc na osiągnięcia technologiczne z ostatnich pięciu lat, nie ma wątpliwości, że marka Cromax jest doskonałym partnerem dla warsztatów dążących do modernizacji. Choć na świecie są różne rynki – od rozwijających się po w pełni rozwinięte – fakt, że marka Cromax jest młoda, dynamiczna i bogata w doświadczenie Axalty oznacza, że może zaspokajać potrzeby dowolnego warsztatu na świecie.
„Będziemy wciąż tworzyć innowacyjne rozwiązania i opracowywać usługi cyfrowe dla naszych warsztatów. Przyszłość jest jasna, a Cromax pomoże ją urzeczywistnić” – mówi Kevin Torfs.
Więcej informacji na temat marki Cromax® można znaleźć na stronie www.cromax.pl.
Cromax to jedna z globalnych marek renowacyjnych systemów lakierniczych Axalta Coating Systems, umożliwiająca uzyskanie lepszej wydajności – od przyjęcia pojazdu do naprawy, aż do oddania go właścicielowi. Oferuje ona rozwiązania technologiczne zapewnianiające łatwość, szybkość i dokładność aplikacji, wsparcie biznesowe i marketingowe oraz pragmatyczne innowacje, które upraszczają i skracają czas wykonania naprawy lakierniczej. Marka Cromax pomaga warsztatom lakierniczym w rozwijaniu ich biznesu.